Veelgestelde vragen over Mijn Burgerprofiel
Hebt u een probleem of vraag over Mijn Burgerprofiel? Misschien vindt u het antwoord in één van de veelgestelde vragen hieronder.
Staat uw vraag er niet tussen, of hebt u problemen bij aanmelden? Neem dan contact op via de knop ‘Hulp nodig?’ rechtsboven.
Mijn Burgerprofiel algemeen
Bekijk de veelgestelde vragen over Mijn Burgerprofiel.
Mijn Burgerprofiel is dé plek waar u al uw zaken met de overheid veilig en digitaal kunt regelen, zoals uw dossiers opvolgen, gegevens inkijken, attesten downloaden of documenten raadplegen. Mijn Burgerprofiel verzamelt al uw officiële gegevens en uw overheidsadministratie in één persoonlijk overzicht.
Nee, u krijgt toegang tot Mijn Burgerprofiel door aan te melden op Vlaanderen.be, mijnburgerprofiel.be(opent in nieuw venster) of de website van één van de aangesloten overheden.
Aanmelden kan met itsme, uw eID en een kaartlezer, of een beveiligingscode via mobiele app of sms, door rechtsboven te klikken op ‘Aanmelden’ of ‘Mijn Burgerprofiel’.
Bekijk de video ‘De eerste keer aanmelden op Mijn Burgerprofiel’.
Mijn Burgerprofiel is een samenwerking van verschillende overheidsdiensten. Elke overheidsdienst die gegevens over u heeft, kan die ter beschikking stellen van Mijn Burgerprofiel. Op die manier krijgt u het volledige overzicht van uw gegevens op één plaats, zonder dat u daar zelf iets voor hoeft te doen.
Uw gegevens blijven beschermd. Lees meer in de privacyverklaring.
Mijn Burgerprofiel toont gegevens die van verschillende bronnen afkomstig zijn. Het is mogelijk dat die gegevens onjuist, verouderd of onvolledig zijn. Dat betekent dat de overheidsdienst die de informatie beheert, niet over correcte gegevens beschikt, of die nog niet heeft kunnen verwerken.
Verkeerde voornaam en/of achternaam
Door een probleem bij een achterliggende dienst en partner worden uw gegevens uit het Rijksregister mogelijk niet correct getoond. Door twee stappen te doorlopen, worden uw gegevens uit het Rijksregister opnieuw ingeladen, zodat ze vanaf dan correct getoond worden in Mijn Burgerprofiel en andere overheidstoepassingen.
U en uw gezin
U ziet uw gezinssamenstelling en afstamming zoals bekend bij het Rijksregister(opent in nieuw venster).
- Het Rijksregister verstaat onder een gezin alle personen die op uw adres gedomicilieerd zijn (op enkele uitzonderingen na, zoals rusthuizen of kloostergemeenschappen). Als uw kinderen op een ander adres ingeschreven staan dan het uwe, zult u die hier niet zien staan. Personen die op uw adres wonen, maar geen verwantschap hebben met u, zullen wel getoond worden.
- Uw afstamming toont de gegevens van uw ouders en uw kinderen in een boomstructuur. Uw broers en zussen worden niet getoond. In sommige gevallen zijn er onvoldoende gegevens beschikbaar om uw correcte afstamming te bepalen.
- Ziet u toch nog fouten? Of ziet u uw (overleden) kinderen niet in het luikje ‘afstamming’ staan, contacteer dan uw gemeente. Ouders kunnen in de gemeente vragen om in het Rijksregister de code TI 114 – Afstamming in dalende lijn toe te voegen. Na die verbetering zou u dan wel het profiel van uw kind moeten kunnen bekijken.
Verkeerde of onvolledige gegevens
Om uw gegevens te laten aanpassen, moet u een verzoek indienen bij de bevoegde overheidsdienst om de informatie te corrigeren. Die dienst is verantwoordelijk om de gegevens (na eventuele controle) aan te passen.
Hoe gaat u te werk?
- In de tab ‘Thema’s’ vindt u naast de informatie meestal een kleine blauwe informatieknop (klein blauw i-tje).
Als u daar op klikt, kunt u foute gegevens rechtstreeks melden door een formulier in te vullen, of krijgt u de (link naar) contactgegevens van de bevoegde dienst, zodat u die kunt contacteren. - Voor foutieve gegevens waar die informatieknopjes nog niet beschikbaar zijn, kunt u contact opnemen via de knop ‘Hulp nodig?’ rechtsboven. De medewerkers zullen u doorverwijzen naar de bevoegde overheidsdienst.
U kunt (voorlopig) nog geen telefoongegevens opgeven in Mijn Burgerprofiel.
Mijn Burgerprofiel ontsluit gegevens uit authentieke bronnen, en momentele bestaat er geen authentieke bron van telefoonnummers in België.
Wanneer u bij uw contactvoorkeuren een e-mailadres heeft opgegeven, blijft dat staan in een dropdownmenu dat u kan openklappen, elke keer wanneer u een contact e-mailadres gevraagd wordt in Mijn Burgerprofiel.
Het volstaat om een ander e-mailadres te selecteren of een nieuw e-mailadres bij te typen om het gewenste e-mailadres op te geven.
Wenst u toch dat het verouderde e-mailadres verwijderd wordt uit Mijn Burgerprofiel, dan dient u een mail te sturen naar de DPO (functionaris voor gegevensbescherming) van Digitaal Vlaanderen (privacy@digitaal.vlaanderen.be(opent in uw e-mail applicatie)) met de vraag om zijn recht op verwijdering van persoonsgegevens uit te oefenen. Bij deze mail moet een recto-verso kopie van zijn identiteitskaart als bijlage meegestuurd worden ter identificatie).
Aan- en afmelden op Mijn Burgerprofiel
Is Mijn Burgerprofiel nieuw voor u en wilt u eerst meer uitleg over hoe het aanmelden werkt zelf bekijken? Op Vlaanderen.be kan u een stappenplan bekijken over hoe u op Mijn Burgerprofiel aan kunt melden.
Waar aanmelden? Op de websites van deze instanties/organisaties kan u in de header bovenaan rechtstreeks op Mijn Burgerprofiel aanmelden. U ziet er rechts een icoon van Mijn Burgerprofiel waarop u moet klikken om aan te melden.
U kan via meerdere veilige aanmeldopties aanmelden , zoals met identiteitskaart en kaartlezer, of met itsme, of via uw geactiveerde digitale sleutels.
Na het aanmelden ziet u dat het icoon van Mijn Burgerprofiel in de header bovenaan uw naam bevat. U klikt er op om te bekijken welke meldingen er voor u klaar staan of om naar 1 van de pagina’s van Mijn Burgerprofiel door te klikken.
Wilt u na uw bezoek aan Mijn Burgerprofiel terug afmelden? Afmelden kan via klikken op de knop ‘Afmelden’. Toch kan het zijn dat u nadien uw naam blijft zien in de header. Na het afmelden sluit u daarom best ook uw browser af om de sessie helemaal te beëindigen.
In het vonnis van een bewindvoering kan worden opgenomen of u al dan niet bekwaam bent om aan te melden met uw eID en/of om digitaal te ondertekenen. Als daarover niets vermeld staat in het vonnis van de vrederechter, kunt u uw eID blijven gebruiken zoals voorheen.
Mijn Burgerprofiel is strikt persoonlijk. U kan er alleen uw eigen gegevens in opvolgen met uw eigen sterke aanmeldopties.
Helaas is het dus niet mogelijk om als koppel 1 gezamenlijk Burgerprofiel te hebben. Dit komt door dat Mijn Burgerprofiel gelinkt staat aan uw rijksregisternummer en niet aan uw gezinssituatie. Omwille van privacy redenen zal dit ook in de toekomst niet mogelijk zijn.
Wilt een familielid of goede vriend graag hulp van u bij het gebruik van Mijn Burgerprofiel? Dan kan u daar uiteraard op in gaan door te helpen en begeleiden bij het aanmelden, het activeren van digitale sleutels of itsme, zodat het aanmelden nadien vlotter verloopt. Of kan u met hun toestemming mee kijken naar de gegevens die beschikbaar zijn om er uitleg over te geven. Of kan u helpen met een aanvraag. Wijs uw familielid of vriend er op dat u niet in hun plaats kan aanmelden of aanvragen opvolgen, maar hen daarbij alleen kan helpen.
Ja, jongeren tussen 12 en 18 kunnen ook gebruik maken van de digitale sleutels. Ze kunnen deze activeren door met hun eID aan te melden op mijn digitale sleutels(opent in nieuw venster).
- Itsme kan gebruikt worden om zich aan te melden door iedereen die ouder is dan 16 jaar.
- De kids-id van -6 jarige heeft ook een chip, maar zij kunnen niet aanmelden hiermee.
- Belgische kinderen tussen 6 en 12 kunnen aanmelden met hun kids-id.
Wanneer ze 12 worden en de vervaldatum van de kids-id is nog niet bereikt kunnen ze die blijven gebruiken tot vervaldatum. Hierna krijgen ze een gewone eID. - Niet-Belgische kinderen kunnen niet aanmelden met hun kids-id want hun kids-id heeft geen chip.
eBox overheidsdocumenten
Via de “digitale brievenbus” eBox heeft elke burger op een eenvoudige en veilige manier toegang tot officiële documenten van de overheid. De eBox wordt gebruikt door Federale, Vlaamse en lokale overheden om documenten te verzenden. Bekijk het overzicht van overheidsdiensten en organisaties die eBox gebruiken.(opent in nieuw venster)
U kunt uw eBox documenten raadplegen via verschillende portalen, waaronder Mijn Burgerprofiel, My eBox, Doccle, KBC Mobile,… Elk portaal dat u toestemming heeft gegeven om te koppelen met uw eBox kan een e-mail versturen als u een nieuw eBox document ontvangt.
Om meerdere e-mails over één nieuw eBox document te vermijden, kunt u ervoor kiezen om:
- De eBox slechts via één portaal te ontsluiten. U trekt dan de toestemming in voor alle portalen, behalve het portaal dat u wenst te behouden. Lees stap per stap hoe u per portaal de toestemming om uw eBox te koppelen, kunt intrekken.
- U kunt ook per gekoppeld portaal zelf uw instellingen veranderen, zodat uw eBox wel gekoppeld blijft op meerdere portalen, maar u geen e-mails meer ontvangt van al deze portalen. Ontvangt u toch liever geen meldingen meer van Mijn Burgerprofiel? In Mijn Burgerprofiel kunt u uw contactvoorkeuren aanpassen via https://www.burgerprofiel.be/uw-gegevens/contactvoorkeuren/overzicht.(opent in nieuw venster) Onder de alinea ‘Algemeen’ vindt u ‘Overheidsdocumenten eBox’ terug. Daar kunt u uw e-mailadres aanpassen of uw toestemming intrekken om hierover gemaild te worden. Een stappenplan vindt u op de pagina over het aanpassen van de contactvoorkeuren.
Let op: Sommige verzenders van eBox-documenten sturen zelf ook nog rechtstreekse e-mails naar burgers, bovenop het eBox-bericht. Het gaat bijvoorbeeld om MyPension en MyCareer. Deze dubbele mailings vallen niet te vermijden.
U kunt dit zelf nagaan door:
- Te surfen naar de website Mijn digitale sleutels(opent in nieuw venster) van de federale overheid en u daar aan te melden.
- Klik vervolgens op de tab ‘Mijn toestemmingen’. U ziet daar het overzicht van de portalen waaraan u eBox kunt koppelen en ook aan welke daarvan u al toestemming heeft gegeven.
- U kunt via deze plek ook portalen ontkoppelen van de eBox. Als u dit voor alle portalen doet, heeft u de eBox volledig gedeactiveerd. U ontvangt uw documenten dan opnieuw per post.
Dit hangt af van de verzender van de brieven(opent in nieuw venster). Sommige brieven blijft u nog steeds op papier ontvangen, andere ontvangt u na het activeren van uw eBox enkel nog digitaal.
Is uw e-box geactiveerd? Controleer regelmatig het e-mailadres dat u voor meldingen ingaf om te zien of er nieuwe meldingen voor u klaar staan.
Uw digitaal verzonden berichten blijven bewaard in de eBox zolang de vervaldatum van het bericht (opgegeven door de verzender van het bericht) niet vervallen is. De meeste verzenders gebruiken een vervaldatum van minstens 1 jaar.
Dus wanneer u de eBox deactiveert, blijven de berichten in uw eBox staan, en zullen deze opnieuw raadpleegbaar zijn indien u de ebox opnieuw activeert. In de tussenliggende periode zullen echter geen berichten meer op digitale manier naar u verzonden worden.
Het deactiveren van uw eBox werkt niet met terugwerkende kracht: de berichten die u reeds digitaal ontving gaat u niet per post nagestuurd krijgen. U gaat enkel vanaf het moment van deactivering van de eBox toekomstige berichten op papier via de post ontvangen.
Om van deze reeds verzonden digitale documenten een papieren versie te krijgen, moet u de verzender(s) contacteren.
Als u via mail een melding kreeg van Mijn Burgerprofiel, dan moet u dezelfde melding altijd in Mijn Burgerprofiel zien staan in de tab ‘Brievenbus’, subsectie ‘Berichten’.
- Als u daar niets ziet staan, zijn er twee mogelijkheden.
- De e-mail die u ontving, is eigenlijk een phishing- of spoofing-poging. Leer meer over het herkennen van phishing en spoofing van Burgerprofiel-mails.
- Iemand anders heeft uw e-mailadres opgegeven in Mijn Burgerprofiel voor koppeling van de eBox (bijvoorbeeld u deelt een e-mailadres met uw echtgeno(o)t(e) en de mail is niet voor u bedoeld).
Om dat probleem te voorkomen is het aangeraden om een roepnaam in te geven in Mijn Burgerprofiel. Daardoor wordt u altijd persoonlijk aangesproken in elke e-mail die Mijn Burgerprofiel verzendt, en weet u dus meteen of een mail van Mijn Burgerprofiel echt is of niet.
- Als u daar wel het bericht ziet staan, maar het document dat u verwacht is niet te vinden in de tab ‘Brievenbus’ sub-sectie ‘eBox documenten’, dan betekent dat dat het document is ingetrokken door de verzender. U kunt dat probleem rechtstreeks melden aan de verzender of bellen naar het gratis nummer 1700.
Als een burger overlijdt, wordt zijn eBox automatisch gedeactiveerd. De nabestaanden hebben geen toegang tot zijn eBox.
Er kunnen wel een aantal dagen verlopen tussen het overlijden en de deactivatie. In deze tussentijd kunnen er wel nog berichten gestuurd worden naar het e-mailadres van de overledene.
U bent een nabestaande en ziet zo’n eBox e-mailbericht toekomen in de mailbox van de overledene?
- Schat eerst in of het om een echt eBox-bericht gaat of mogelijk phishing is.
- Lijkt het een echt bericht? Toegang tot de eBox van een overledene is niet mogelijk. U kunt contact opnemen met de overheidsdienst die als verzender van het bericht wordt vermeld in de e-mail.
Bent u een nabestaande en denkt u dat de eBox van een overledene ook na een langere periode (bijvoorbeeld 10 dagen) toch nog actief is, dan kunt u dit melden bij BOSA(opent in nieuw venster). Deze dienst kan dit laten nakijken.
Als u uw eBox gekoppeld heeft in Mijn Burgerprofiel, dan ontvangt u via deze weg digitale brieven van overheidsdiensten, of van organisaties die gemachtigd werden door hen. Zo kunt u bijvoorbeeld facturen voor medische laboresultaten krijgen via uw mutualiteit.
Sommige van deze brieven kunnen facturen zijn, met het verzoek om deze te betalen. Mijn Burgerprofiel kan niet automatisch registreren of u deze betaling al hebt uitgevoerd.
U kunt wel zelf de factuur als ‘betaald’ aanduiden door het vakje ‘Markeer als betaald’ aan te klikken. Dan verandert de oranje kleur van ‘betaling’ in groen en verschijnt er een groen vinkje.
U kunt ook altijd zelf de status opnieuw op ‘te betalen’ zetten door te klikken op ‘Markeer als te betalen’.
Loonbrieven worden niet standaard getoond in Mijn Burgerprofiel.
Er zijn wel enkele overheden/ lokale besturen die de loonbrieven van hun personeelsleden verzenden via de eBox.
Maar aangezien enkel overheden (of door hen gemachtigde diensten) via de eBox brieven kunnen verzenden naar burgers, kunnen nooit loonbrieven van alle Belgische werknemers via deze weg verzonden worden.
U kunt best nagaan bij uw werkgever of die uw loonbrieven effectief via de eBox verzendt. Indien dit het geval is, activeert en koppelt u de eBox aan Mijn Burgerprofiel om uw loonbrieven via Mijn Burgerprofiel te kunnen raadplegen.
Kinderen vanaf twaalf jaar met een eID kunnen zich aanmelden met hun digitale sleutels op Mijn Burgerprofiel. Ze kunnen hun eBox in activeren, net als volwassenen. Voor kinderen onder de twaalf jaar is het echter niet mogelijk om de eBox te activeren; zij ontvangen documenten nog steeds op papier.
Wanneer de eBox is geactiveerd voor een kind van twaalf of ouder, worden bepaalde documenten rechtstreeks naar de eBox van het kind gestuurd in plaats van naar de ouder. Dit betreft onder andere bewijsstukken voor geneeskundige verzorging, tandheelkundige behandelingen en andere overheidsdocumenten.
Of een document ook nog op papier meegegeven wordt -of per post wordt verzonden- hangt van de verzender af.
Vragen hierover richt u naar de verzender van de documenten zoals de dokter of tandarts. Ook een kopie van het digitale document vraagt u aan de verzender.
Als u als ouder toegang tot de e-box van uw kind wil, moet u gebruikmaken van de eID van uw kind en de pincode die bij dit eID hoort.
Als u al e-mailadressen ingevuld hebt in Mijn Burgerprofiel, ziet u ze verschijnen in de dropdownlijst. U kunt dan het juiste e-mailadres selecteren en op ‘eBox koppelen’ drukken.
Heeft u nog geen e-mailadres ingevuld, of wenst u deze meldingen naar een ander e-mailadres te versturen? Druk dan op de dropdownlijst en kies ‘nieuw e-mailadres’.
Er verschijnen dan twee vakjes waar u uw e-mailadres tweemaal in moet herhalen.
Als u hier een fout intypt, zal het systeem weigeren dit te aanvaarden.
Mogelijke foutmeldingen
een geldig e-mailadres is verplicht
u heeft een fout getypt in het e-mailadres
u heeft ergens een spatie getypt voor of na uw e-mailadres
Beide velden zijn niet gelijk
u heeft in één van de twee velden een fout gemaakt (check ook hier voor spatiefouten)
Aanvragen en dossiers
In Mijn Burgerprofiel kunt u bepaalde dienstverlening aanvragen. Ook kunt u lopende dossiers opvolgen.
Attesten en vergunningen
U kunt in Mijn Burgerprofiel officiële attesten, vergunningen, afschriften of uittreksels van aangesloten instanties gratis opvragen. Deze attesten hebben dezelfde juridische waarde als de attesten die u bij het Rijksregister (via ‘Mijn Dossier’) of het gemeenteloket opvraagt.
De bevolkingsattesten die beschikbaar zijn via Mijn Burgerprofiel zijn gegarandeerd rechtsgeldig. Mijn Burgerprofiel geeft directe toegang tot de officiële attesten uit het Rijksregister.
Mijn Burgerprofiel haalt zelf de attesten rechtstreeks bij de officiële federale bron op. Deze attesten zijn dezelfde attesten als deze die beschikbaar worden gesteld door de Federale overheid via Mijn Dossier(opent in nieuw venster) en dragen een elektronische stempel en hebben dezelfde juridische waarde als attesten die zijn afgeleverd door de gemeente. Het handtekeningvenster bovenaan de attesten kan worden geopend om het certificaat te controleren. De datumstempel toont van wanneer het attest dateert.
Wanneer de digitale versie wordt geprint, vervalt de rechtsgeldigheid omdat de elektronische stempels dan niet gecontroleerd kunnen worden.
Zo kan bijvoorbeeld een attest van wettelijke samenwoning, dat digitaal is opgevraagd met de nodige digitale echtheidsstempels, ook digitaal worden bezorgd. Een attest op papier is echter alleen rechtsgeldig wanneer het de “natte” stempels van de uitgevende overheid bevat.
Vanuit Mijn Burgerprofiel (n ook de Burgerprofiel-app en gemeenteapps) kunnen ze worden gedownload en bewaard als een pdf-document met een digitaal echtheidscertificaat van de FOD Binnenlandse Zaken en als bijlage van een mail worden doorgestuurd. Dit is volledig rechtsgeldig.
In België mogen ze in digitale vorm niet geweigerd worden door overheden en private instanties.
Wil je een digitaal attest in het buitenland gebruiken, dan kan je dit attest laten legaliseren voor gebruik in het buitenland. Voor meer informatie hierover verwijzen wij u naar de pagina van de FOD Buitenlandse zaken over e-legalisation(opent in nieuw venster).
Ondervindt u problemen om deze documenten aanvaard te krijgen bij een Belgische instantie, meldt dit dan via een van de contactopties op deze pagina rechts bovenaan.
Een burger kan in de tab Attesten en Vergunningen verschillende attesten, vergunningen, afschriften of uittreksels van aangesloten instanties gratis opvragen.
Echter in volgende gevallen lukt dit niet:
- Niet elke gemeente voorziet de mogelijkheid om attesten digitaal aan te vragen. In dat geval wordt u doorgestuurd naar de site van de gemeente waar u de contactgegevens kunt vinden om het attest ter plaatse aan het loket op te vragen.
- Ligt uw woonplaats of de bevoegde stad of gemeente in Brussel of Wallonië? Neem dan contact op met de stad of gemeente om het attest te verkrijgen.
- Niet alle attesten zijn via Mijn Burgerprofiel beschikbaar. Mijn Burgerprofiel is een groeitraject en probeert steeds meer overheidsattesten toe te voegen aan het overzicht.
Mijn Burgerprofiel app en gemeente apps
Mijn Burgerprofiel is voortaan ook beschikbaar als app. Elke gemeente kan bovendien extra lokale functionaliteiten toevoegen (lokaal nieuws, afspraak maken, melding doen, ….) aan de app en zo een gemeente app ontwikkelen. Lees meer over de functionaliteiten in de app en de beschikbare gemeente apps.
Samsung of Opera browsers laten niet toe dat een app geopend wordt vanuit een webpagina. U installeert best browser Chrome of past de instellingen van uw browser Samsung of Opera aan.
De authentieke Mijn Burgerprofiel app staat gepubliceerd onder het account ‘Digitaal Vlaanderen’ in de Google store(opent in nieuw venster) en onder het account ‘Vlaamse overheid’ in de Apple store(opent in nieuw venster). Zij treden dus op als ‘Developer’ in de stores.
Dit geldt ook voor de gemeente apps waarin Mijn Burgerprofiel geïntegreerd werd. Ook hier zijn respectievelijk ‘Digitaal Vlaanderen’ en de ‘Vlaamse Overheid’ de developers in de Google en App stores.
Een 90-tal gemeentes hadden reeds een eigen ‘stadsapp’ ontwikkeld. Deze hebben echter niet de functionaliteiten zoals deze door Mijn Burgerprofiel aangeboden worden. In de komende twee jaar zullen deze stadsapps aangepast worden. Voorlopig kunt u de twee types gemeente/stads apps onderscheiden op basis van developer/account in de Google en App stores.
Uw adres wordt gebruikt om volgende zaken te tonen:
- de UiTkalender voor uw gemeente
- de afvalophalingen voor uw straat (voorlopig enkel voor inwoners van Limburg)
- VDAB jobs in uw buurt
Meldt u af na gebruik van de applicatie via de ‘Afmelden’ knop rechtsboven onder ‘Profiel’.
Stel zeker een toegangscode in op uw smartphone zelf zodat onbevoegde geen toegang krijgen tot uw toestel.
Indien uw gemeente reeds een lokale app gebouwd heeft, download u best deze app. U krijgt alle functionaliteiten van de Vlaamse app, met extra lokale functionaliteiten er bovenop.
U kunt nagaan of uw gemeente of stad al een gemeenteapp heeft via de zoektool op de startpagina van Mijn Burgerprofiel(opent in nieuw venster).
Apps sturen vaak meldingen uit naar een smartphone. Door bijvoorbeeld een melding te tonen op mijn smartphone “homepage”, of een geluid te laten horen bij het binnenkomen van een nieuwe bericht.
Pushnotificaties worden momenteel nog niet ondersteund in de Mijn Burgerprofiel app.
U kunt wel uw e-mailadres via contactvoorkeuren opgeven in de web-versie van Mijn Burgerprofiel via de link https://www.burgerprofiel.be/uw-gegevens/contactvoorkeuren(opent in nieuw venster), waardoor u meldingen krijgt in uw mailbox.
De Mijn Burgerprofiel-app beschikt over alle functionaliteiten die via de webversie beschikbaar zijn, met uitzondering van de informatie in de tab ‘In uw buurt’. Deze is voorlopig enkel toegankelijk in de web-versie.
De lay-out is wel iets anders, maar dezelfde informatie is beschikbaar.
De app beschikt wel over extra functionaliteiten zoals het uitsturen van nieuwsberichten, een digitale Wallet, een afvalkalender en een ‘UiT’ in uw buurt evenementenkalender. Er komen ook regelmatig nieuwe functionaliteiten bij.
In de privacyverklaring van Mijn Burgerprofiel app staat een volledig overzicht van de extra gegevens die verwerkt worden in de app versie van Mijn Burgerprofiel.
Welke gemeenten al een gemeenteapp in samenwerking met Mijn burgerprofiel hebben, kunt u opzoeken via de zoektool op de startpagina van Mijn Burgerprofiel(opent in nieuw venster).
Heeft uw stad of gemeente nog geen gemeenteapp? Download dan de algemene Mijn Burgerprofielapp.
Voorlopig kunt u uw contactvoorkeuren niet aanpassen in de Mijn Burgerprofiel app. Dit kan alleen in de web-versie van Mijn Burgerprofiel.
U kunt wel uw e-mailadres via contactvoorkeuren opgeven in de web-versie van Mijn Burgerprofiel via de link https://www.burgerprofiel.be/uw-gegevens/contactvoorkeuren(opent in nieuw venster), waardoor u meldingen krijgt in uw mailbox.