Gedaan met laden. U bevindt zich op: Verkeerde gegevens uit het Rijksregister in de tab 'U en uw gezin' in Mijn Burgerprofiel

Verkeerde gegevens uit het Rijksregister in de tab 'U en uw gezin' in Mijn Burgerprofiel

Door een probleem dat zich voordoet bij een achterliggende dienst en partner, worden uw gegevens uit het Rijksregister mogelijk niet correct getoond in Mijn Burgerprofiel. Het gaat hier voornamelijk over de naam en het adres. Door onderstaande stappen te doorlopen, worden uw gegevens uit het Rijksregister opnieuw ingeladen. Zo kunt u nagaan of uw gegevens fout staan in het Rijksregister, of als er elders iets misliep.

Controleer uw gegevens uit het Rijksregister via 'Mijn Digitale Sleutels'

Gelieve de volgende twee stappen te doorlopen. Mocht u daarbij problemen ondervinden, neem dan contact op via het gratis nummer 1700. Wij helpen u graag verder.

  • Stap 1

    Ga naar 'Mijn Digitale Sleutels' en meld u aan

    Meld u aan op Mijn Digitale sleutels(opent in nieuw venster). Dit kan bijvoorbeeld met uw eID en kaartlezer, met de Itsme-app, of met een beveiligingscode. U bevindt zich nu op de pagina waar u uw digitale sleutels kunt beheren.

  • Stap 2

    Klik op de tweede tab 'Mijn profiel'

    Uw identiteitsgegevens (onder uw contactgegevens) zouden correct getoond moeten worden, zoals gekend in het Rijksregister. Het is echter mogelijk dat hier nog de oude gegevens getoond worden.

Screenshot Mijn digitale sleutels: Mijn profiel

Uw gegevens staan verkeerd in de pagina 'Mijn Digitale Sleutels'?

Omwille een probleem dat zich voordoet bij een achterliggende dienst en partner, worden uw gegevens uit het Rijksregister in twee stappen pas ingeladen op deze website. Log uit en opnieuw aan op deze website.

Blijven de gegevens op deze pagina niet correct staan, dan staan deze effectief fout geregistreerd in het Rijksregister.

Neem contact op met uw gemeente om uw gegevens te corrigeren. Woont u als Belg in het buitenland? Dan kan u zich richten tot de Belgische ambassade met uw vraag tot correctie.

Uw gegevens staan correct in de pagina 'Mijn Digitale Sleutels'?

Dan staan deze ook correct in het Rijksregister.

U kunt nu opnieuw aanloggen in Mijn Burgerprofiel of andere toepassingen en uw naam zou daar nu ook correct getoond moeten worden.

Blijft uw naam verkeerd staan in Mijn Burgerprofiel, meldt dit dan door contact op te nemen met 1700 via een van de contactopties (bovenaan rechts terug te vinden achter de knop Hulp nodig).

Fouten in de attesten uit Mijn Burgerprofiel

Indien er fouten staan in attesten die u downloadt uit Mijn Burgerprofiel, dan dient u deze te melden aan de bron die deze attesten aanbiedt. Vaak is dat het Rijksregister. In dat geval kunt u zich wenden tot het Rijksregister of uw gemeente om deze fout te melden.

U kunt de juiste bron (ook wel verwerkingsverantwoordelijke genoemd) van de attesten beschikbaar in Mijn Burgerprofiel terugvinden in het overzicht van attesten en toelatingen in Mijn Burgerprofiel.