7 maal aan de slag met Digisnap als leerkracht
Heb je Digisnap ingevuld en zoek je inspiratie om aan de slag te gaan met je resultaten? Ben je benieuwd welke stappen je kan ondernemen om jezelf te professionaliseren? Hieronder krijg je een aantal tips die je helpen:
Na het invullen van Digisnap krijg je niet alleen resultaten te zien. Per competentie krijg je ook een aantal adviezen om met ICT aan de slag te gaan in je klas. Lees ze aandachtig door en ga aan de slag met de tips. Besteed extra aandacht aan de competenties waar het meeste vooruitgang te boeken is.
Heb je de adviezen toegepast die in de leerroutes staan? Klaar om door te groeien naar een volgend niveau? Lees de tips die je naar een hoger niveau kunnen tillen. Informeer je over de mogelijkheden die bij deze tips horen en probeer nu en dan iets uit.
Gebruik onze interactieve website rond DigCompEdu(opent in nieuw venster) om je verder te informeren.
Aan Digisnap hangt een databank waarin heel wat opleidingen staan. Je krijgt per competentie een aantal voorstellen op maat die je toestaan om je vaardigheden tijdens een opleiding bij te schaven.
Onze databank(opent in nieuw venster) wordt continu aangevuld. Dus ook als je na het invullen van Digisnap niet onmiddellijk een opleiding kan volgen, is het interessant om op een later tijdstip je resultaten en suggesties opnieuw te bekijken.
Scoorde je beter dan gemiddeld in vergelijking met je collega’s voor bepaalde domeinen of competenties? Geef je op als aanspreekpunt zodat je collega’s weten dat ze bij jou terecht kunnen met vragen.
Wil je het haalbaar houden om aan de adviezen en tips te werken? Maak een (meerjaren)planning en hou hierbij rekening met andere drukke periodes tijdens het schooljaar. Noteer kort in je eigen jaarplanning wanneer en waaraan je werkt.
Maak op een gezamenlijk moment even tijd om terug te koppelen naar goede ervaringen die je hebt. Deel met anderen en geef ruimte om vragen te beantwoorden. Dit kan in het leraarslokaal, op overlegmomenten, naschools aan de schoolpoort, op Klascement, …