Gedaan met laden. U bevindt zich op: Foutmeldingen Helpdesk EPB-software 3G

Foutmeldingen

Geldig voor bouwaanvragen vanaf 01.01.2012

Algemene foutmelding

Als u een foutmelding krijgt tijdens het werken met de software is dit dikwijls een fout bij het opslaan van het bestand. Om dit probleem op te lossen, moet u de volgende bestanden bezorgen aan het VEKA(opent in uw e-mail applicatie):

  • Kunt u ons laten weten wat u precies aan het doen was voordat de fout zich voordeed? Hebt u dit probleem bij 1 bestand of bij alle bestanden? Kunt u ons een printscreen bezorgen van de foutmelding en het .peb-bestand waar de fout zich voordoet?
  • Kunt u ons ook de logbestanden van de software bezorgen? Indien mogelijk de logbestanden net nadat de fout/bug zich heeft voorgedaan. Deze bevinden zich in de installatiemap van de software (meestal is dit C:\PEB\X.X.X\log).
    • peb.log
    • peb_start.log
    • peb_db.log
    • install.log
    • peb.log.bak (indien aanwezig)

Problemen bij werken in grote bestanden

Wanneer de software vastloopt of zeer traag gaat bij het openen en het bewerken van grote bestanden, is dit waarschijnlijk te wijten aan een tekort aan geheugencapaciteit. Dit kunt u als volgt oplossen:

  1. Het bestand “app.properties” openen in kladblok. Dit bestand bevindt zich in de installatiemap van de software (meestal C:\PEB\X.X.X)
  2. In de file bevindt zich volgende regel: “jvm.maximum.memory.allocation=4096m
  3. In deze regel vervangt u de vetgedrukte tekst door 8g
  4. U slaat het bestand op en start daarna de software opnieuw op.

Bestand is "Alleen lezen"

Waarschijnlijk heeft u een foutmelding gekregen tijdens het opslaan van het bestand. De “alleen-lezen” melding kan verholpen worden door het bestand met de .lock-extensie te verwijderen uit de map van het .peb-bestand.

Als u dit nogmaals voorheeft, kunt u de bestanden die in de eerste paragraaf gevraagd zijn bezorgen aan het VEKA(opent in uw e-mail applicatie).