Automatisch updaten software en EPBD-gegevens
Op deze pagina vindt u een overzicht van enkele veel voorkomende problemen bij het uitvoeren van automatische updates
Sinds de versie 8.5.1 krijgen de EPBD-gegevens in de productendatabank automatisch een update.
Vanaf de versie 9.5.1 van de EPB-software 3G is het ook mogelijk om de software automatisch te updaten.
De verbinding is niet OK
Als de verbinding met de ‘update-server’ niet OK is, kunt u het gebruik van een ‘proxy’ proberen. Dit kunt u aanduiden onderaan het tabblad ‘automatische updates’ van het configuratiescherm van de software.
U kunt de proxy-gegevens op twee manieren te weten komen:
- de webbrowser-instellingen overnemen
- uw IT-beheerder contacteren.
Als u gebruik maakt van de webbrowser-instellingen, kunt u die als volgt terugvinden:
- voor internet explorer is dit bij de instellingen op het tabblad “Connections”. Daar kunt u de configuratie terugvinden na het klikken op de knop “LAN settings”.
- via google chrome bij de “Instellingen” - “Geavanceerd” - “Systeem” - “Proxyinstellingen openen”
Nadat u deze gegevens heeft aangevuld in de pop-up “configuratie van de software” drukt u op OK.
Een ander probleem?
Als u andere problemen ondervindt, contacteer dan het VEKA via veka@vlaanderen.be(opent in uw e-mail applicatie).