Algemene installatie- en opstartproblemen EPB-software 3G
Problemen met het installeren of opstarten zijn dikwijls een Java-probleem.
Te ondernemen stappen
- Stap 1
Ga na of het installatiebestand correct is
- Stap 2
Installeer Java 1.8.0(opent in nieuw venster) en herinstalleer vervolgens de EPB-software.
- Stap 3
Link de Java-versie aan de jar-bestanden linken.
Als u na het uitvoeren van deze stappen nog problemen hebt, kunt u dan nagaan of er logbestanden beschikbaar zijn of niet?
De logbestanden bevinden zich in de installatiemap van de software (meestal is dit C:\PEB\X.X.X\log):
- peb.log
- peb_start.log
- peb_db.log
- install.log
- peb.log.bak (indien aanwezig)
Bezorg deze aan het VEKA(opent in uw e-mail applicatie), samen met een beschrijving van het probleem, zodat wij het probleem kunnen (laten) bekijken.
De geïnstalleerde Java-versie controleren
Controleer de geïnstalleerde Java-versie als volgt:
- Stap 1
Open het opdrachtpromptvenster: klik op de knop Start , klik op Alle programma’s, klik op Bureau-accessoires en klik vervolgens op Opdrachtprompt
- Stap 2
Type het volgende commando: java -version
De Java-versie aan de jar-bestanden linken
Dit werkt enkel bij Windows 7 of recenter.
- Stap 1
Ga naar Start > Alle programma’s > Standaardprogramma’s (default programs) > Een bestandstype of protocol aan een programma koppelen (Associate a file type of protocol with a program)
- Stap 2
Nu kunt u nagaan of de jar-bestanden gelinkt zijn met ‘Java Platform SE Binary’.