Mijn Burgerprofiel toont gegevens die van verschillende bronnen afkomstig zijn. Het is mogelijk dat die gegevens onjuist, verouderd of onvolledig zijn. Dat betekent dat de overheidsdienst die de informatie beheert, niet over correcte gegevens beschikt, of die nog niet heeft kunnen verwerken.
Verkeerde voornaam en/of achternaam
Door een probleem bij een achterliggende dienst en partner worden uw gegevens uit het Rijksregister mogelijk niet correct getoond. Door twee stappen te doorlopen, worden uw gegevens uit het Rijksregister opnieuw ingeladen, zodat ze vanaf dan correct getoond worden in Mijn Burgerprofiel en andere overheidstoepassingen.
U en uw gezin
U ziet uw gezinssamenstelling en afstamming zoals bekend bij het Rijksregister(opent in nieuw venster).
- Het Rijksregister verstaat onder een gezin alle personen die op uw adres gedomicilieerd zijn (op enkele uitzonderingen na, zoals rusthuizen of kloostergemeenschappen). Als uw kinderen op een ander adres ingeschreven staan dan het uwe, zult u die hier niet zien staan. Personen die op uw adres wonen, maar geen verwantschap hebben met u, zullen wel getoond worden.
- Uw afstamming toont de gegevens van uw ouders en uw kinderen in een boomstructuur. Uw broers en zussen worden niet getoond. In sommige gevallen zijn er onvoldoende gegevens beschikbaar om uw correcte afstamming te bepalen.
- Ziet u toch nog fouten? Of ziet u uw (overleden) kinderen niet in het luikje ‘afstamming’ staan, contacteer dan uw gemeente. Ouders kunnen in de gemeente vragen om in het Rijksregister de code TI 114 – Afstamming in dalende lijn toe te voegen. Na die verbetering zou u dan wel het profiel van uw kind moeten kunnen bekijken.
Verkeerde of onvolledige gegevens
Om uw gegevens te laten aanpassen, moet u een verzoek indienen bij de bevoegde overheidsdienst om de informatie te corrigeren. Die dienst is verantwoordelijk om de gegevens (na eventuele controle) aan te passen.
Hoe gaat u te werk?
- In de tab ‘Thema’s’ vindt u naast de informatie meestal een kleine blauwe informatieknop (klein blauw i-tje).
Als u daar op klikt, kunt u foute gegevens rechtstreeks melden door een formulier in te vullen, of krijgt u de (link naar) contactgegevens van de bevoegde dienst, zodat u die kunt contacteren. - Voor foutieve gegevens waar die informatieknopjes nog niet beschikbaar zijn, kunt u contact opnemen via de knop ‘Hulp nodig?’ rechtsboven. De medewerkers zullen u doorverwijzen naar de bevoegde overheidsdienst.