Klachten over een sociale woonorganisatie
Bij een klacht over uw woonmaatschappij neemt u eerst contact op met de woonmaatschappij zelf, eventueel daarna met de Vlaamse Ombudsdienst en in enkele specifieke gevallen met de toezichthouder.
Bent u een (kandidaat-) sociale huurder, koper of ontlener, en hebt u een klacht over uw woonmaatschappij, neem dan eerst contact op met de woonmaatschappij zelf. U vindt de correcte contactgegevens op hun website.
Als u niet akkoord gaat of niet tevreden bent met hun antwoord, kunt u ook een klacht indienen bij de Vlaamse Ombudsdienst:
Leuvenseweg 86 in 1000 Brussel
E-mail: klachten@vlaamseombudsdienst.be(opent in uw e-mail applicatie)
Telefoon: 02 552 48 48 of 1700 (gratis nummer)
Ernstige problemen, onrechtmatigheden, fraude of integriteitsproblemen die vastgesteld worden bij woonmaatschappijen, kan u rechtstreeks melden aan de afdeling Toezicht van het agentschap Wonen in Vlaanderen:
E-mail: toezicht.wonen@vlaanderen.be(opent in uw e-mail applicatie)
Telefoon: 02 553 22 00