Klachten over een sociale woonorganisatieKlachten over een sociale woonorganisatie Eerst contact met de woonmaatschappij, daarna Vlaamse Ombudsdienst In specifieke gevallen de toezichthouder
Klachten over sociale huurdersKlachten over sociale huurders Indienen bij de woonmaatschappij Domiciliefraude via meldpunt
Benadeeld als kandidaat-huurderBenadeeld als kandidaat-huurder Een bijzondere klachtenprocedure tegen een beslissing van de verhuurder Het verhaalrecht
Benadeeld bij de toewijzing van een sociale koopwoningBenadeeld bij de toewijzing van een sociale koopwoning Binnen de zes maanden na de datum van de betwiste toewijzing Een beroep bij de toezichthouder
Benadeeld bij (de toekenning) van een huurwaarborgleningBenadeeld bij (de toekenning) van een huurwaarborglening Beroep bij de toezichthouder tegen Vlaams Woningfonds In drie situaties mogelijk
Benadeeld bij de toekenning van een Verzekering Gewaarborgd WonenBenadeeld bij de toekenning van een Verzekering Gewaarborgd Wonen Eerst beroep indienen bij Vlaams Woningfonds Eventueel daarna verhaal via toezichthouder