Gedaan met laden. U bevindt zich op: Vrijwillige en tijdelijke functieverlichting: info voor HR Dienstverlening loopbaan

Vrijwillige en tijdelijke functieverlichting: info voor HR

Een personeelslid kan bij de Vlaamse overheid tijdelijk een lichtere functie opnemen binnen de eigen entiteit, op voorwaarde dat de leidinggevende, HR  en lijnmanager daarmee akkoord gaan. Op deze pagina lees je meer over die vrijwillige, tijdelijke functieverlichting. 

Voor wie?

Je bent HR-verantwoordelijke of leidinggevende bij de diensten van de Vlaamse overheid.

Hoe?

  • Stap 1

    Het is belangrijk dat het personeelslid de vraag voor een tijdelijke functieverlichting eerst bespreekt met de betrokken leidinggevende en HR.

    Als HR-professional bekijk je welke noodzaak er achter de vraag van het personeelslid schuilt en of tijdelijke vrijwillige functieverlichting het meest gepaste antwoord biedt. Bespreek samen de mogelijkheden.

  • Stap 2

    Bezorg daarna het modelformulier(Excel bestand opent in nieuw venster) aan het personeelslid. Met dat formulier gebeurt de formele aanvraag.

  • Stap 3

    Vul op het formulier het luik over de functieweging aan. En laat het formulier eerst ondertekenen door de lijnmanager of gedelegeerde en dan door het personeelslid.

  • Stap 4

    Stuur het formulier door via het Vlimpers-contactformulier.

    Als HR-professional bezorg je het formulier aan het DCPA via het Vlimpers-contactformulier of via de administratieve wijzigingsfiche als de functieverlichting gecombineerd gaat met administratieve wijzigingen.

    Als er wijzigingen zijn in vergoedingen, toelagen of toegangsrechten voor Vlimpers vraag je die ook aan.

Info voor personeelsleden

Lees de pagina voor personeelsleden met info over vrijwillige, tijdelijke functieverlichting.

Contact

Meer informatie of een vraag?