1 centraal postadres
Het Facilitair Bedrijf wil naar 1 centraal postadres voor alle entiteiten van de Vlaamse overheid.
De voordelen van 1 centraal postadres
- Stap 1
Poststukken doorsturen (MutaPost-dienst van Bpost) is zeer duur. Ervaringen met MutaPost leren ons dat er vertraging is bij de aflevering (minstens 1 dag) en dat de kans groter is dat er poststukken ‘verloren’ gaan.
- Stap 2
Poststukken worden rechtstreeks afgeleverd in de scankamer. Hierdoor is de doorlooptijd om een poststuk te scannen en af te leveren aan de bestemmeling korter.
- Stap 3
Bij de verhuis van een entiteit moet men niet meer over een adreswijziging communiceren
- Stap 4
De bestaande postbussen kunnen door elke entiteit kritisch bekeken en waar nodig aangepast worden (bv. niet langer gekoppeld aan een afdeling of locatie, maar aan een proces) wat zorgt voor efficiëntere verdeling en aflevering.
- Stap 5
Zelfs als de afzender niet de juiste bestemmeling kent, komt het op de correcte centrale locatie terecht waar Het Facilitair Bedrijf de juiste filtering doet. De burger moet maar 1 adres meer kennen. Waardoor deze werkwijze aansluit bij het concept van ‘no wrong door’.
Timing
Centrale busnummers zijn reeds toegewezen.
- Stap 1/62023
Presentatie klantenforum
- Stap 1/72023
Communicatie naar alle SPOC’s Digipost + Communicatieverantwoordelijke
- Stap 1/92023
Draaiboek met plan van aanpak voor entiteiten
- Stap 1/92023
Focus op entiteiten die verhuizen naar Belpaire: Arenberg
- Stap 18/92023
Voorstelling Startersgids klantenforum
- Stap 1/112023
Focus op entiteiten die verhuizen naar Belpaire: Ellips + FIT/VUTG/VLOR
- Stap 1/122023
Ferraris
- Stap 1/12024
VAC’s + HT