De kerndoelstelling van het E-depot is het beheren, bewaren en ontsluiten van digitale overheidsinformatie op zowel korte als lange termijn.
Met digitale overheidsinformatie bedoelen we afgesloten dossiers/ afgewerkte informatie.
Het E-depot is geen oplossing voor nog lopende dossiers of informatie die nog actief bewerkt wordt.
Dienstverlening
De dienstverlening van het E-depot omvat:
- Het gebruik van alle functionaliteiten van het E-depot (zie onderaan deze pagina);
- Twee releases per jaar. Elke release brengt bijkomende functionaliteiten of verbeteringen met zich mee;
- Klassikale opleiding over het gebruik van het E-depot;
- Train-de-trainer opleiding die informatiebeheerders in staat stelt om medewerkers op te leiden;
- Functionele ondersteuning, onder meer begeleiding bij een integratie;
- Het gebruik van een testomgeving;
- Het gebruik van de standaard API’s (application programming interface);
- Gebruikersdocumentatie en API-documentatie;
- De mogelijkheid om deel te nemen aan de gebruikersgroep;
- Toegang tot de Servicedesk.
Kosten
Voorwaarde: om te kunnen aansluiten op het E-depot dien je aangesloten te zijn op het Serieregister.
Eenmalige aansluitingskost: 5.000 euro per instantie
Elke afnemende instantie betaalt een eenmalige bijdrage voor de aansluiting op het E-depot. Dit bedrag is verschuldigd in het jaar van activatie van de dienst.
Voordelen
Functionaliteiten
Uitgebreide uitleg in verband met de functionaliteiten van het E-depot kan je terug vinden op onze Confluence-pagina(opent in nieuw venster).