Gedaan met laden. U bevindt zich op: Niveau 3 Huisstijl en merkbeleid

Niveau 3

Heeft jouw entiteit permanent contact met het grote publiek via vaste contactpunten? Ontdek alle richtlijnen.

Welke communicatie valt er onder niveau 3?

Communicatie door entiteiten die in Vlaanderen permanent fysiek contact hebben met het grote publiek: Sport Vlaanderen, VDAB, De Lijn, Kind en Gezin, VLAM, VRT (centrale administratie), het OPZ Geel, het OPZC Rekem, het KMSKA, en Muntpunt, De Watergroep, Vlaams Fonds voor de Letteren, het VITO, Limburgse Reconversiemaatschappij, de Participatiemaatschappij Vlaanderen en de Vlaamse Participatiemaatschappij.

Twijfel je onder welk niveau je moet communiceren?
Gebruik dan de handige beslissingsboom die je op de huisstijlsite kunt vinden.

Communiceer je naar een internationaal publiek?
Raadpleeg dan de richtlijnen voor de internationale huisstijl.

Communiceer je in Brussel naar een Nederlandstalig publiek?
Voeg dan het N-logo toe aan je communicatie. Alle info over het N-logo vind je hier.

Kleuren 

Op niveau 3 kan je zelf het kleurenpalet kiezen.

Voor enveloppen en briefpapier kan je, naast de CYMK-kleuren, een pantonekleur bepalen voor de kleur die je daar het vaakst zult gebruiken (je hoofdkleur). Je bepaalt die kleur zelf en mailt die naar merkbeleid@vlaanderen.be(opent in uw e-mail applicatie).

Richtlijnen, grids en sjablonen

De richtlijnen zijn per communicatiedrager bepaald. Onder elk blokje kan je info vinden over de plaatsing en de grootte van de logo's en andere grafische elementen.

Drukwerk

Andere

Specifieke situaties

Huisstijlgids

Bekijk je liever alle richtlijnen op je gemak op papier, dan kan je gebruik maken van de huisstijlgids niveau 3. Wens je een gedrukt exemplaar? Neem dan contact op met het projectteam Merkbeleid(opent in uw e-mail applicatie).

De leeuwenkop

De leeuwenkop wordt op zichzelf gebruikt, zonder schuine streep, baseline of thema, in een verhouding van 40%.

Je gebruikt de leeuwenkop altijd op een lichte achtergrond. De leeuwenkop moet altijd donker genoeg zijn, zodat het contrast groot genoeg is (miminale grijswaarde 50%)

De leeuwenkop mag nooit negatief gebruikt worden.

Er zijn twee mogelijkheden:

  1. Je behoudt het huidige logo van je entiteit.

Alle elementen van de huisstijl zijn verplicht voor elke entiteit van niveau 3. Je logo blijft herkenbaar voor het brede publiek. Door de implementatie van de huisstijl Vlaanderen in jouw communicatie verhoogt je de herkenbaarheid van de Vlaamse overheid bij het brede publiek en selectieve doelgroepen.

  1. Je creëert een nieuw typografisch entiteitslogo.

Dat logo wordt samen met het projectteam merkbeleid(opent in uw e-mail applicatie) ontwikkeld en is, net als in niveau 2, typografisch van aard. De andere basiselementen van de huisstijl worden toegepast.

Verhouding tussen het entiteitslogo en de leeuwenkop

Je combineert beide logo’s altijd in de volgende verhouding: entiteitslogo 60% en de leeuwenkop 40%.