Klarna gaat Vlaamse gezinnen compenseren na technische problemen met bestelling dienstencheques
In december 2024 ondervonden veel Vlaamse gezinnen problemen bij de aankoop van dienstencheques via betaalbedrijf Klarna. De Vlaamse Ombudsdienst ging in gesprek om te bemiddelen voor een oplossing.
In december 2024 ondervonden veel Vlaamse gezinnen problemen bij de aankoop van dienstencheques via betaalbedrijf Klarna.
Een technische storing verhinderde hen om de cheques nog aan het meer voordelige tarief van 2024 aan te kopen. Vanaf 1 januari 2025 werden de cheques namelijk duurder en is het fiscaal voordeel niet langer van toepassing. In de eerste helft van januari ontving de Vlaamse Ombudsdienst hierover heel wat klachten. De dienst ging daarom in gesprek met uitgiftebedrijf Pluxee en het Departement WEWIS om te bemiddelen voor een oplossing.
Klarna erkent de technische problemen en heeft inmiddels maatregelen genomen om deze op te lossen. De getroffen huishoudens krijgen een volledige terugbetaling van hun bestelling. Samen met Pluxee zal Klarna ervoor zorgen dat klanten ook voor het fiscale voordeel en voor de verhoging van de aankoopprijs gecompenseerd zullen worden. Het zal enkel even duren vooraleer alles administratief in orde is.