Netwerk Klachtenmanagement
In grotere overheidsdiensten is er vaak een team van klachtenbehandelaars actief, die op elkaar kunnen steunen voor overleg en feedback. In kleinere diensten wordt de functie vaak alleen uitgeoefend.
Om klachtenbehandelaars en klachtencoördinatoren binnen de overheidsdiensten te ondersteunen, organiseert de Vlaamse Ombudsdienst samen met het Agentschap voor Overheidspersoneel een paar keer per jaar een Netwerk Klachtenmanagement. In dit netwerk worden informatie, inspiratie en ervaringen van andere diensten aangereikt en kunnen onderling ervaringen worden uitgewisseld. De website van het netwerk biedt een overzicht van alle voorbije sessies en de presentaties die er aan bod kwamen. Over onder meer thema’s als klachten en sociale media, sterke klachtenrapporten, Heerlijk Heldere communicatie en bemiddeling is er input te vinden van collega’s
De uitnodigingen voor dit netwerk worden gestuurd naar alle klachtenmedewerkers die bij de Vlaamse Ombudsdienst gekend zijn.
Krijgt u geen uitnodiging of hebt u een idee voor een thema voor een volgend netwerk klachtenmanagement, neem dan contact op met de Vlaamse Ombudsdienst.