Metadata: Diploma’s in wiskunde, wetenschappen en technologische richtingen in het hoger onderwijs
Bron
Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming
Eurostat
Definities
Diploma’s in wiskunde, wetenschappen en technologische richtingen: diploma’s in de internationaal bepaalde STEM-studiegebieden Science, Technology, Engineering and Mathematics (UNESCO – ISCED Fields of Education and Training 2013). Dat zijn richtingen die rechtstreeks aansluiten bij beroepen in technologisch-innovatieve richtingen.
De ambtshalve geregistreerde instellingen worden meegenomen in de cijfers. Volgens de codex Hoger Onderwijs van 11 oktober 2013, Art. II.1. wordt verstaan onder “ambtshalve geregistreerde instellingen de hogescholen en de universiteiten, de instellingen van openbaar nut voor postinitieel onderwijs, wetenschappelijk onderzoek en wetenschappelijke dienstverlening, bedoeld in artikel II.19, II.20 en II.21 en de erkende faculteiten der protestantse godgeleerdheid bedoeld in artikel 1, III, c), van de wet van 11 september 1933 op de bescherming van de titels van hoger onderwijs.”
Opmerkingen bij de kwaliteit
Het gaat om de geregistreerde data van het aantal diploma’s.
Referenties
Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming: Onderwijsstatistieken(opent in nieuw venster)
ECOOM: Indicatorenboek – Diploma’s in wiskunde, wetenschappen en technologie (opent in nieuw venster)
Eurostat: Database(opent in nieuw venster)