Werken aan toegankelijke dienstverlening en communicatie
Werken aan toegankelijkheid is ook werken aan je communicatie en omgang met bezoekers, klanten en medewerkers.
Met heldere taal bereik je veel meer mensen. En met een warm onthaal voelt iedereen zich welkom.
Doorlichting toegankelijke en inclusieve communicatie
Een doorlichting van je communicatie? Je geeft een paar voorbeelden door, zoals een infoblad, een brochure, websitepagina’s of boodschappen op je sociale media.
Je ontdekt hoe je jouw taal toegankelijker en inclusiever maakt voor mensen met een handicap en ouderen, welke wetgeving er bestaat en je krijgt basistips voor je opmaak, digitale toegankelijkheid en info over toegankelijkheid.
Neem contact op via info@inter.vlaanderen(opent in uw e-mail applicatie) of op 011 26 50 30.
Sjabloon toegankelijkheidspagina voor gemeentelijke website
Net zo belangrijk als werken rond toegankelijkheid, is communiceren over de toegankelijkheid in jouw gemeente.
Heeft de website van je stad of gemeente al een toegankelijkheidspagina?
Neem contact op via info@inter.vlaanderen(opent in uw e-mail applicatie) of op 011 26 50 30 voor een sjabloon.
Vorming klantvriendelijk onthaal
Hoe begeleid je iemand in een rolstoel of met een verstandelijke beperking het best? Hoe communiceer je met slechthorenden? Hoe ga je om met een blinde bezoeker?
Het antwoord op die vragen krijg je in een vorming waarin je leert om mensen met een handicap klantvriendelijk te onthalen.
Neem contact op via info@inter.vlaanderen(opent in uw e-mail applicatie) of op 011 26 50 30.