Vlimpers is een personeelssysteem waar heel wat departementen en agentschappen van de Vlaamse overheid gebruik van maken. Deze webpagina bundelt alle informatie over Vlimpers klanten.
Wie?
Raadpleeg het overzicht van de organisaties die met Vlimpers werken. De andere departementen of agentschappen binnen de Vlaamse overheid beschikken over een eigen personeelssysteem.
Hoe klant worden?
Hieronder lees je de verschillende fases van het proces.
Omschakelen naar Vlimpers gebeurt projectmatig, volgens de Prince2-methodiek. De sturing ligt bij de leidend ambtenaar van de aansluitende organisatie. Het projectteam wordt samengesteld uit medewerkers van de organisatie die aansluiten en van het Agentschap Overheidspersoneel (AgO). Het projectverloop en de doorlooptijd van jouw project is afhankelijk van de omvang en de complexiteit. Elk project is anders, maar de grote lijnen blijven hetzelfde.
In deze fase onderzoeken we waar speciale aandachtpunten zijn, of het om een eenvoudige of complexe aansluiting gaat.
Typische vragen:
- Zijn er afwijkende statuten?
- Zijn er uitzonderlijke ict-vereisten?
- Zijn er speciale interfaces waarmee rekening moet gehouden worden?
- Zijn er bijzondere processen?
- Wie moet deel uitmaken van de stuurgroep?
- Wie is projectmanager en wie zit in het projectteam?
Resultaat
- beslissing om verder te gaan met een volledige projectvoorbereiding
- ondertekende overeenkomst voor projectvoorbereiding
- afwijkingen, belangrijkste risico’s en te behalen wins zijn gekend en neergeschreven in een ‘business case op hoofdlijnen’
Kosten
- eventuele - en beperkte - kosten die AgO Vlimpers met jouw akkoord maakt voor grove ramingen door externe ICT partners
Doorlooptijd
- ongeveer twee maanden
In deze fase werken we het volledige projectplan uit volgens de Prince2-methode.
Typische vragen:
- Hoe zien de projectdoelstellingen er in detail uit?
- Welke risicobeheersingsmaatregelen moeten er genomen worden?
- Hoe ziet de planning en de fasering eruit?
Resultaat
- beslissing om verder te werken op basis van:
- gevalideerd projectplan
- een gedetailleerde offerte van de aansluitingskosten
- een ondertekend contract
Kosten
- de kosten die AgO Vlimpers met jouw akkoord maakt voor precisieramingen door externe ICT partners
- de eventuele kosten voor projectmanagement
Doorlooptijd
- ongeveer twee maanden
In deze fase bouwen we aan de grote blokken die borg staan voor correcte verloning bij de start.
Typische activiteiten:
- invoeren van personeelsdata via conversie of manueel
- controle van ingevoerde data
- toegangen verzekeren tot het netwerk en het systeem
- aanstelling als dienstverlener voor RSZ
- opleiding van je personeelsmedewerkers
- rapporten opzetten
- parallel lopen van loonberekening met je oud systeem
- ondersteuning voor je interne communicatie
Resultaat
- correcte lonen vanaf januari
Kosten
Lees meer op de webpagina Vlimpers tarieven over de eenmalige instapkosten.
In deze fase adviseren en begeleiden we je projectteam om de overige wins voor je organisatie te realiseren.
Een typische activiteit in deze fase:
- begeleiding van personeelsmedewerkers om de selfservice uit te rollen in een pilootentiteit
Aan het einde van het aansluitingstraject evalueren we het project met alle betrokkenen.
Contact
Meer informatie of een vraag?
Contacteer de afdeling HR-technologie en Data.(opent in uw e-mail applicatie)
Blijf op de hoogte
HR-professionals ontvangen wekelijks een overzicht van de verschenen nieuwsberichten in hun mailbox.
Suggesties?
Heb je aanvullingen of een opmerking over deze webpagina?