Gedaan met laden. U bevindt zich op: Tewerkstellingsondersteunende maatregelen - info voor HR Dienstverlening welzijn en gezondheid

Tewerkstellingsondersteunende maatregelen - info voor HR

Op deze pagina lees je meer over deze redelijke aanpassingen, ook wel tewerkstellingsondersteunende maatregelen of TOM genoemd. Ontdek hoe je ermee aan de slag gaat in je entiteit.  

Voor wie

  • Je bent HR-professional.
  • Je wil meer weten over het toekennen van redelijke aanpassingen (ook wel tewerkstellingsondersteunende maatregelen of TOM werking genoemd).

Toepassingsgebied

De personeelsleden in je entiteit kunnen een beroep doen op de tewerkstellingsondersteuning als:

Wat?

Je houdt als HR-professional zelf de toekenning van tewerkstellingsondersteunende maatregelen in handen.

De dienst Diversiteitsbeleid heeft een adviserende rol, maar de uiteindelijke beslissing over de voorgestelde maatregelen ligt bij je entiteit.

Overgangsperiode 1 juni 2024 tot en met 31 december 2024

De dienst Diversiteitsbeleid ondersteunt je maximaal bij de afhandeling van de lopende dossiers. Zo behandelt de dienst Diversiteitsbeleid alle noodzakelijke integratieprotocollen, aangemeld voor 1 juni 2024 en ontvankelijk bevonden.

Concreet gaat het over volgende integratieprotocollen:

  1. Bij voorbehouden betrekkingen
  2. Voor aangepast woon-werkverkeer met de trein of de eigen auto
  3. Voor het verlofstelsel deeltijdse prestaties voor handicap en chronische ziekte.

Hieronder lees je welke situaties zich kunnen voordoen en welke stappen je als HR-professional kunt zetten.

Boek een consultatiegesprek TOM

Heb je nog vragen over de TOM-werking en wil je graag even overleggen met de dienst Diversiteitsbeleid?

Dat kan! Via onderstaande knop kan je een afspraak inboeken.

Contact

Dienst Diversiteitsbeleid
Team TOM
Havenlaan 88, bus 33
1000 Brussel

Algemene vragen: diversiteitsbeleid@vlaanderen.be(opent in uw e-mail applicatie)
Vragen in verband met een individueel dossier: onbeperktaandeslag@vlaanderen.be (opent in uw e-mail applicatie)