Gedaan met laden. U bevindt zich op: Meubilair bij verhuis of inkanteling Het Facilitair Bedrijf

Meubilair bij verhuis of inkanteling

Komt je entiteit in het kader van (her)huisvesting of inkanteling terecht in gebouwen in het beheer van Het Facilitair Bedrijf? Dan zijn dit de afspraken.

Gebouwen waar Het Facilitair Bedrijf gebouwbeheerder én aanspreekpunt is

In deze gebouwen is Het Facilitair Bedrijf eigenaar van de inrichting en infrastructuur.
Het Facilitair Bedrijf zet zijn visie, missie en toegevoegde waarden duurzaamheid, inspirerend, efficiënt en professioneel voorop ook bij herhuisvesting en herinrichting. Meubilair wordt bijvoorbeeld maximaal opnieuw ingezet. Met specifieke wensen van de klant wordt binnen de mogelijkheden van het project zoveel mogelijk rekening gehouden.

Het Facilitair Bedrijf ​​​​​zorgt voor:

  • ingerichte gebouwen en voorziet de entiteiten van het nodige gangbare meubilair.
  • financiering, onderhoud en investeringen (aankoop nieuw materiaal) bij normaal gebruik.
  • de intekening, deze wordt door Het Facilitair Bedrijf gemaakt en uitgevoerd, steeds in overleg met de klant.

Zo wordt de klant ontzorgd met betrekking tot de uitrusting van de kantooromgeving. De klant maakt op een respectvolle manier gebruik van de infrastructuur.

We spreken telkens van gangbaar meubilair en infrastructuur voor de inrichting van de werkomgeving. Met infrastructuur worden zowel de toestellen als ook de aansluiting op ons netwerk, WIFI,… bedoeld. Specifieke situaties worden hier onderaan deze pagina in kaart gebracht.

Een kanttekening wordt gemaakt bij beeldschermen.
Schermen voor werkplekken worden bij verhuis maximaal ingezet voor de inrichting van het gebouw. Na inhuizing echter voorziet de entiteit zelf in het onderhoud, de herstellingen en investeringen in de eigen toegewezen zone. Voor de gedeelde zone neemt Het Facilitair Bedrijf die taken op zich.

Wat als je entiteit verhuist naar een gebouw van Het Facilitair Bedrijf?

Wanneer entiteiten verhuizen naar een gebouw waar Het Facilitair Bedrijf gebouwbeheerder én aanspreekpunt is, wordt Het Facilitair Bedrijf eigenaar van het meubilair en de infrastructuur op het moment dat deze in kaart worden gebracht.

  • Het meubilair en de infrastructuur worden kosteloos overgedragen naar Het Facilitair Bedrijf.
  • Na inventarisatie heeft Het Facilitair Bedrijf eerste keuze uit het reeds bestaande meubilair in functie van de inrichting van het volledige nieuwe pand (toegewezen én gedeelde zone).
  • Over wat niet gebruikt wordt, kan de entiteit beschikken volgens de gangbare regels binnen de Vlaamse overheid (bijvoorbeeld om ingezet te worden in buitendiensten, te schenken,…) en/of kan de entiteit aan Het Facilitair Bedrijf laten in het kader van circulariteit.

Na inhuizing

Het Facilitair Bedrijf zorgt voor onderhoud, herstellingen en investeringen en de financiering van het meubilair en ontzorgt op deze manier de klant volledig.

Bij defecten of noden kan de klant terecht bij respectievelijk Facilipunt en Team Klantenbeheer.

Wat met specifieke situaties?

RubriekGebouwen waar Het Facilitair Bedrijf gebouwbeheerder én aanspreekpunt is
Gangbaar kantoormeubilair (bureau, stoelen, vergadertafels, kasten,…)Bestaand materiaal wordt overgenomen door Het Facilitair Bedrijf. Nadien zorgt Het Facilitair Bedrijf voor onderhoud, herstelling en vervanging.
Specifiek kantoormeubilair (ergonomische uitrusting werkplek via AgO – dienst diversiteitsbeleid)

Materiaal is persoonsgebonden, blijft eigendom van AgO en verhuist telkens mee met het personeelslid

Onderhoud door Het Facilitair Bedrijf – Vervanging door AgO

Specifiek kantoormeubilair (ergonomische uitrusting werkplek betaald door entiteit zelf)

Materiaal is persoonsgebonden, blijft eigendom van de entiteit en verhuist telkens mee met het personeelslid/entiteit

Onderhoud door Het Facilitair Bedrijf – Vervanging entiteit

Specifiek kantoormeubilair inherent aan opdracht entiteit (design meubilair, …)

Bestaand designmateriaal wordt overgenomen door Het Facilitair Bedrijf.

Het Facilitair Bedrijf wordt verantwoordelijk voor deze designstukken en kan de stukken inzetten in bijvoorbeeld gedeelde zone. Bij onherstelbaar defect of breuk zal Het Facilitair Bedrijf deze stukken vervangen door gangbaar kantoormeubilair.

Audiovisueel materiaal (onder andere schermen)Bestaand materiaal wordt maximaal opnieuw ingezet in zowel de toegewezen als de gedeelde zone. Nadien zorgt de entiteit voor onderhoud, herstelling en vervanging in de toegewezen zone, en Het Facilitair Bedrijf in de gedeelde zone.

ICT materiaal

Wifi

Print as a service

Bestaand materiaal wordt overgenomen door Het Facilitair Bedrijf. Nadien zorgt Het Facilitair Bedrijf voor onderhoud, herstelling en vervanging.
Fitnesstoestellen (indien van toepassing)Bestaand materiaal wordt overgenomen door Het Facilitair Bedrijf. Nadien zorgt Het Facilitair Bedrijf voor onderhoud, herstelling en vervanging.

Ook interessant