De DigiPost-software in het kort
De DigiPost-software wordt binnen het DigiPost-project gebruikt voor: routering, automatisering, datacaptatie en het biedt ook een user interface aan op de virtuele postvakken waardoor de eindgebruiker op een eenvoudige manier zijn berichten kan raadplegen.
Bij de start van het project wordt de DigiPost-software enkel ingezet voor het verdelen van ‘gescande analoge documenten’. De DigiPost-software kan echter veel meer inputkanalen hebben zoals aangetoond wordt door onderstaande figuur. Het Facilitair Bedrijf wil deze mogelijkheden ook optimaal inzetten en geeft nu al de mogelijkheid aan klanten om specifiek voor hen een bijkomend inputkanaal of outputkanaal te activeren/integreren. Het Facilitair Bedrijf zal, samen met Digitaal Vlaanderen, ook investeren in een koppeling met Ebox (zodanig dat alle berichten die bestemd zijn voor een VO-entiteit (al dan niet volledig geautomatiseerd) verdeeld kunnen worden naar het correcte postvak) en met de MAGDA-documentendienst zodat antwoorden van burgers ook gecapteerd en verdeeld kunnen worden.
Kortom de DigiPost-software moet de ‘hub’ worden voor inkomende berichten die bestemd zijn voor een VO-entiteit net als de MAGDA-documentendienst de oplossing is voor uitgaande.