Wanneer gebruik je een chat en wanneer een post?
Is de informatie relevant voor andere teamleden in de context van de samenwerking die je in een team voert?
Ja? Kies dan voor een post in het juiste kanaal.
Neen? Dan kan je de chat gebruiken.
Chat in Microsoft Teams: met een chat in Microsoft Teams kom je snel tot de kern van de zaak. Deze chat sluit heel hard aan bij de manier waarop we vandaag al communiceren met apps zoals WhatsApp en Facebook Messenger. Zonder omwegen zeggen we waar het op staat of stellen we een gerichte vraag aan één of meerdere collega’s. Een wandeling tijdens de middagpauze of een drankje vrijdag na het werk? Die vraag stel je niet langer via mail of telefoon maar meteen via de chat.
Posts in Microsoft Teams: een team in Microsoft Teams draait steeds rond een bepaalde context: een vaste samenwerking, een project, een evenement, … Via een post in een team is je communicatie zichtbaar voor alle teamleden, waardoor je verzekerd bent van een hoge transparantie. Wil dat dan zeggen dat je je collega’s lastigvalt met een waterval aan prikkels? Gelukkig niet. Je maakt zelf de keuze wie je een prikkel stuurt op het juiste moment. Transparantie is hierbij een heel belangrijk kernwoord