Gedaan met laden. U bevindt zich op: Hoe voeg je een contact toe? Vragen en antwoorden over Teams
Hoe voeg je een contact toe?
De kans is groot dat je al contacten in Teams hebt staan. Deze komen dan misschien uit je vroegere Skype voor Bedrijven-account, of zijn gesynchroniseerd vanuit Outlook.Interne contacten hoef je eigenlijk niet toe te voegen als ‘officieel contact’, want al hun gegevens zijn sowieso al beschikbaar in je Teams app.
Dit document toont hoe je externe contacten manueel kan toevoegen in Teams.
- Stap 1
Klik in het linkermenu op Oproepen > Contacten
- Stap 2
Klik rechtsboven op Contact toevoegen
- Stap 3
Typ de volledige naam in het zoekveld. Teams zal melden dat er geen overeenkomsten gevonden zijn
Negeer dit bericht en druk op - Stap 4
Vul het volgende formulier in
Naam en telefoonnummer zijn verplichte velden. Een e-mailadres kan je niet toevoegen - Stap 5
Klik op Toevoegen
Het externe contact is nu toegevoegd aan je contactenlijst
Tips
Je Outlookcontacten synchroniseren automatisch in Teams, d.w.z. maak je een contact aan in Outlook, dan verschijnt dit ook in je contactenlijst in Teams. Hierbij zijn enkele kanttekeningen te maken:
- Het kan een tijdje duren eer dit in orde komt.
- Bovendien werkt dit enkel als de contactgegevens in Outlook een telefoonnummer bevatten.
- Het e-mailadres van de Outlookcontacten verschijnt niet bij hun gegevens in Teams.
- De synchronisatie werkt overigens maar in één richting; je Teamscontacten synchroniseren niet naar Outlook.