Gedaan met laden. U bevindt zich op: Hoe stel je je antwoordapparaat in? Vragen en antwoorden over Teams

Hoe stel je je antwoordapparaat in?

Als je Teams gebruikt ter vervanging van telefonie, of zelfs wanneer je Teams naast een gewone telefoon gebruikt, dan is een correct ingesteld antwoordapparaat onmisbaar.

Regels voor het beantwoorden van oproepen instellen (doorschakelen)

  • Stap 1

    Klik rechtsboven op je avatar (foto/initialen) en kies Instellingen.

  • Stap 2

    Selecteer Oproepen.

  • Stap 3

    Stel de gewenste opties in. Bij de optie Indien niet beantwoord staat normaal Voicemail automatisch geselecteerd.

  • Stap 4

    Kies na hoe veel seconden een onbeantwoorde oproep moet doorgeschakeld worden naar voicemail.

  • Stap 5

    Sluit het instellingenvenster als je klaar bent.

 Voicemail configureren

Met deze knop kan je de instellingen van je begroeting wijzigen.

    • Stap 1

      Klik rechtsboven op je avatar (foto/initialen) en kies Instellingen > Oproepen > Voicemail configureren.

    • Stap 2

      Selecteer alle gewenste instellingen

        1. Begroeting opnemen: klik op deze knop en volg de stappen om je voicemailbegroeting op te nemen
        2. Regels voor het beantwoorden van oproepen: stel hier in wat er met de oproep moet gebeuren wanneer deze naar voicemail overgaat
        3. Begroetingstaal: in welke taal moet de standaardbegroeting (als je zelf geen begroeting hebt opgenomen onder a.)
        4. Optie voor aangepaste begroeting met tekst-naar-spraak. Hier kan je zelf een standaard begroeting of afwezigheidsbericht typen die dan door een automatische stem wordt voorgelezen.
        5. Afwezigheidsbericht: selecteer Altijd als het aangepaste afwezigheidsbericht altijd moet worden afgespeeld.

      1. Stap 3

        Klik op OK om af te sluiten.

      Tip

      Wanneer je een koptelefoon gebruikt, is het aan te raden om een secundair belsignaal in te stellen. Dit zorgt ervoor dat je belsignaal zowel in je koptelefoon als op de luidsprekers van je computer te horen is.