Hoe laat je de presentator weten dat je een vraag of reactie hebt?
Tijdens online presentaties, waarbij deelnemers hun microfoon uit hebben staan, wil je degene die presenteert mogelijk niet storen tijdens de presentatie. Gelukkig is er een stille manier om aan te geven dat je iets wil zeggen of vragen: je kan je hand opsteken in Teams.
- Stap 1
Klik in de balk met vergaderopties bovenaan op het
- Stap 2
Klik daarna op het handje.
Bij je videobeeld of profielfoto verschijnt een handje dat voor iedereen zichtbaar is. - Stap 3
Ook in de deelnemerslijst verschijnt je handje.
- Stap 4
Na je tussenkomst kan je zelf je handje verwijderen op dezelfde manier als je het aangezet hebt.
- Stap 5
Als meerdere mensen hun hand hebben opgestoken, worden zij opgelijst in de chronologische volgorde waarin dat gebeurde.
De knop
geeft je niet enkel de mogelijkheid om je hand op te steken, je kan hem ook gebruiken om te interageren tijdens een vergadering. Dit doe je bijvoorbeeld door een duim op te steken, wanneer je akkoord bent. Andere opties zijn:
- Een hartje geven
- Een applaus geven
- Lachen
Wanneer je hierop klikt, krijgen de anderen dit te zien op hun vergaderscherm:
Bij jezelf, zie je dit ook tijdelijk: