Gedaan met laden. U bevindt zich op: Hoe sla je rechtstreeks vanuit Word, Excel of PowerPoint een bestand op in SharePoint? SharePoint

Hoe sla je rechtstreeks vanuit Word, Excel of PowerPoint een bestand op in SharePoint?

Als je een nieuw bestand aanmaakt in Word, Excel of PowerPoint, kan je het rechtstreeks opslaan in een SharePoint-bibliotheek. De enige voorwaarde is dat je Office-programma’s verbonden zijn met je Office 365-gegevens.

Een bestand opslaan in SharePoint

  • Stap 1

    Maak een nieuw bestand in Word, Excel of PowerPoint.

  • Stap 2

    Klik op Bestand en kies Opslaan als.

  • Stap 3

    Kies Sites - Vlaamse overheid - Office 365.

  • Stap 4

    Selecteer in de derde kolom de juiste SharePoint-map (bibliotheek).

  • Stap 5

    Geef het bestand een naam en klik op

  • Stap 6

    Zijn er verplichte eigenschappen om in te vullen, dan opent het deelscherm waar je deze gegevens kan toevoegen.

Let op

Deze karakters zijn niet toegelaten in bestandsnamen:

# (kardinaalteken, hashtag)

> (groter dan)

| (verticale lijn)

% (Procent)

< (kleiner dan)

/ (schuine streep, slash)

* (asterisk)

? (vraagteken)

\ (achterwaartse schuine streep, backslash)

: (dubbelepunt)

" (dubbele aanhalingstekens)

Tip

Je kan deze locatie ook vastmaken aan de Recente lijst: klik op het duimspijker icoontje rechts van de mapnaam. Dit wordt aangeraden als je van plan bent om wel vaker nieuwe bestanden in die specifieke locatie op te slaan.