Gedaan met laden. U bevindt zich op: Wat moet je doen als je e-mailadres wijzigt? Mobiel printen

Wat moet je doen als je e-mailadres wijzigt?

Opgelet

Tussen Augustus 2024 en Oktober 2024 worden alle printers geüpdatet. Hierdoor zal het cruciaal zijn om de juiste printer te selecteren. Meer info in dit nieuwsbericht.

Het is mogelijk dat je van entiteit verandert en dat je e-mailadres ook verandert.

Bij het mobiel printen is je e-mailadres de sleutel voor het systeem om jouw print-outs bij te houden. Als je e-mailadres dus gewijzigd wordt, moet je deze wijziging ook doorgeven aan de dienst Gebruikersbeheer.

  1. Stuur een e-mail naar gebruikersbeheer@vlaanderen.be of telefoneer naar 1700
    1. Geef je oude en nieuwe e-mail adres
    2. Vraag om dit aan te passen met het oog op "mobiel printen"
  2. Na deze aanpassing kan het tot één dag duren vooraleer je mobiel zal kunnen printen (de synchronisatie gebruikt 's nachts).
  3. Doorloop daarna even de stappen uit Hoe start je met mobiel printen? (Stap 4)

    Wil je testen of de aanpassing geslaagd is?

    • Stap 1

      Open een testdocument naar keuze

    • Stap 2

      Kies Bestand / Afdrukken

    • Stap 3

      Selecteer Ricoh_PRAAS (V2) of Ricoh PraaS (V3)

    • Stap 4

      Klik op de knop Afdrukken

    • Stap 5

      Als de aanpassing van je e-mail adres correct is gebeurd, zal je document beschikbaar zijn op de PraaS printers na het aanmelden met de badge.