Gedaan met laden. U bevindt zich op: Starten met Digitaal Ondertekenen Digitaal Ondertekenen

Starten met Digitaal Ondertekenen

Wil uw organisatie Digitaal Ondertekenen gebruiken? Of wilt u een applicatie integreren?

Uw organisatie wil de toepassing Digitaal Ondertekenen gebruiken

Tijdens een intake-proces maken we de nodige afspraken. Neem hiervoor contact op met Ondersteuning Digitaal Ondertekenen(opent in uw e-mail applicatie).

Lokale besturen uit Vlaams-Brabant kunnen hiervoor ook contact opnemen met VERA(opent in uw e-mail applicatie).

Na het intake-proces en het maken van de nodige instellingen in de toepassing, kan de lokale beheerder rechten toekennen aan personen binnen zijn organisatie voor het gebruik van Digitaal Ondertekenen.

Toegang Digitaal Ondertekenen

Wat zijn de contexten in het Gebruikersbeheer en wat kan ik er mee?

Het gebruikersrecht Digitaal Ondertekenen heeft 2 contexten om te selecteren. U kan maar 1 selecteren.

We raden aan om de context Gebruiker als standaard in te stellen voor het overgrote deel van jullie populatie.

Uw organisatie wenst een applicatie te integreren met de dienst Digitaal Ondertekenen

Vanuit uw applicaties kunnen de verschillende functies van Digitaal Ondertekenen aangesproken worden via een API interface.

Toegang tot de API in de test en productie omgevingen kan aangevraagd worden door een ticket aan te maken via ondersteuning.digitaaltekenen@vlaanderen.be(opent in uw e-mail applicatie).

Bekijk op de pagina API integratie met Digitaal Ondertekenen hoe u dit kan doen.

Uw organisatie zoekt naar een manier om de getekende documenten langdurig te bewaren of om er een hybride handtekening van te maken

Digitaal Archief Vlaanderen is daar de ideale oplossing. Dankzij een integratie met Digitaal Ondertekenen kunnen de ondertekende documenten automatisch opgeslagen worden in de omgeving van het Digitaal Archief. Bij beëindiging van de workflow in Digitaal Ondertekenen wordt een QR-code aangemaakt die ervoor zorgt dat na scanning/uitlezing het digitaal ondertekent document geconsulteerd/gedownload kan worden via het Digitaal Archief.
Voor dit aan te vragen kan u terecht bij het Digitaal Archief Vlaanderen.

Wilt u als organisatie of individu geen gebruik maken van eID?

Wenst u als individu graag een alternatief voor de ondertekening via eID? Dan heeft u de volgende mogelijkheden:

Ook als organisatie kunt u een alternatief aanvragen. Daar staan de gegevens op van de organisatie: