Gedaan met laden. U bevindt zich op: Klokkenluidersmelding Contact

Klokkenluidersmelding

Elke persoon die in het kader van een werkrelatie informatie verkreeg over inbreuken bij het Departement Mobiliteit en Openbare Werken kan een klokkenluidersmelding maken.

Welke meldingen?

U kunt een melding doen over inbreuken die gebaseerd zijn op informatie die u uit uw werkomgeving verkreeg. Een melding is iets anders dan een klacht.

Om over een inbreuk te spreken, moet het gaan over een handeling of een nalatigheid die onrechtmatig is, of die de regelgeving schendt.

Wie kan melden?

Elke persoon die in het kader van een werkrelatie informatie verkreeg over inbreuken kan een melding maken. Het gaat dus ruimer dan enkel personeelsleden van de Vlaamse overheid of de lokale en provinciale besturen. Ook externen die via hun werk met de Vlaamse overheid of de lokale en provinciale besturen in contact komen, kunnen een melding maken. Denk bijvoorbeeld aan sollicitanten, consultants of leveranciers.

Goed om te weten: voor burgers zonder werkrelatie met het Departement Mobiliteit en Openbare Werken geldt de gewone klachtenregeling. Uw kunt een klacht indienen via ons Contactpunt(opent in nieuw venster).

Interne melding bij DMOW of Audit Vlaanderen

U kunt uw melding (anoniem) via mail richten aan het Departement Mobiliteit en Openbare Werken (DMOW) of aan Audit Vlaanderen.

Externe melding bij de Vlaamse Ombudsdienst

Hebt u al een interne melding gedaan? Of vindt u dat de inbreuk bij een interne melding niet doeltreffend behandeld kan worden of dat er een risico op represailles bestaat? Dan kunt u ook een melding maken bij de Vlaamse Ombudsdienst.

U kunt uw melding (anoniem) aan de Vlaamse Ombudsdienst bezorgen:

Per post: Leuvenseweg 86, 1000 Brussel
Per e-mail: klachten@vlaamseombudsdienst.be(opent in uw e-mail applicatie)
Telefonisch: 02 552 48 48

Verdere verloop van uw melding