E-loket van de vzw Sociale Dienst
Heb je als personeelslid binnen de diensten van de Vlaamse overheid een vraag voor de vzw Sociale Dienst? Wil je een afspraak maken? Of bijvoorbeeld je medische kosten indienen? Gebruik dan het e-loket van de vzw Sociale Dienst. Je kunt er op elk moment van de dag terecht. En je bent zeker van een snelle en efficiënte afhandeling van je verzoek.
Voor wie?
- Je bent aangesloten bij de vzw Sociale Dienst.
- Je wilt een aanvraag indienen of een afspraak maken met de vzw Sociale Dienst.
Wat is het e-loket?
Via een digitaal loket kun je online allerlei aanvragen indienen. Deze worden automatisch bezorgd aan de juiste personen binnen de vzw Sociale Dienst. Achter het e-loket staat dus een team klaar dat je zo snel mogelijk verder helpt.
Je kunt in het e-loket:
- je persoonlijke gegevens aanpassen
- je medische kosten indienen
- de kosten van jeugdvakanties indienen
- financiële hulp aanvragen
- een afspraak maken met je maatschappelijk assistent
- een afspraak maken voor juridisch advies
Hoe aanmelden?
Aanmelden bij het e-loket: procedure voor klanten van vzw Sociale Dienst.
- Stap 1
Je opent het e-loket(opent in nieuw venster) en je kiest de wijze waarop je wilt aanmelden. Dit kan met:
- je elektronische identiteitskaart (eID) en een kaartlezer
- de Itsme-app
- het token van de Vlaamse overheid
- een beveiligingscode via mobiele app
- een beveiligingscode via sms
- Stap 2
Ben je aangemeld? Dan krijg je een overzicht van alle thema’s. Je selecteert het gewenste thema (bijvoorbeeld: ‘medische kosten’).
- Stap 3
Ben je klaar? Verlaat dan het e-loket via de knop ‘Afmelden’.
Hulp bij het e-loket
Zit je met andere vragen over het e-loket? Laat je dan helpen door een medewerker van de vzw Sociale Dienst. Dit kan via mail, telefoon of tijdens 1 van de zitdagen in Brussel en Vlaanderen. Lees meer op de webpagina ‘Hoe contacteer je de vzw Sociale Dienst’.