Gedaan met laden. U bevindt zich op: Hoofdpartnerschappen lange termijn (labels) Niveau 4

Hoofdpartnerschappen lange termijn (labels)

Basisprincipe

  • Je bent zowel organisatorisch als financieel hoofdpartner, en/of het project wordt betaald met Vlaamse middelen.
  • Er is sprake van een impactvolle samenwerking die twee jaar of langer duurt.
  • De partners hebben nood aan een label om in hun eigen communicatie te gebruiken.
  • Er zijn verschillende toepassingsgebieden
    • Kwaliteitslabels
    • Erkenningslabels
    • Telefoonnummers
    • Prijzen en wedstrijden
    • Dag van …, Week van …, Maand van …
  • Als je entiteit initiatiefnemer, organisator of belangrijkste
    financiële drager is van het partnerschap en de samenwerking
    van lange duur (meer dan 2 jaar) is, dan gebruik je:
  1. de basisgrids van niveau 1, 2 en 3
  2. een label in de plaats van een themalogo en
  3. voeg je het logo van de partner(s) toe op de plaats van de URL rechts onderaan. De URL communiceer je in de campagneboodschap.
  1. Bij verschillende externe partners plaats je de partnerslogo’s in een balk onder het entiteitslogo en de URL.

Het projectteam Merkbeleid maakt alle labels. Vraag je label aan via merkbeleid@vlaanderen.be(opent in uw e-mail applicatie)

Ben je samen met verschillende entiteiten van de Vlaamse overheid
initiatiefnemer, organisator of belangrijkste financiële drager bent of is een van de partners ook een entiteit van de Vlaamse overheid? Dan bepaal je eerst het niveau waarop je communiceert op basis van Samenwerking intern tussen entiteiten van de Vlaamse overheid.

Prints

Voorbeeld van printadvertentie

Websites en nieuwsbrieven

Omdat de Vlaamse overheid trekker is van het project,
gebruik je:

  1. het basisgrid voor websites met als belangrijkste herkenbare elementen de global header en footer van vlaanderen.be.
  2. Je plaats het label in zijn geheel of als tekst in de titel van de site.
  1. Het logo van de partner(s) plaats je in de secundaire footer of een overzichtspagina met alle partners.

Online advertenties en socialmediaposts

Op socialmedia-advertenties of socialmediaposts is er vaak onvoldoende plaats om logo’s te plaatsen, laat staan die van partners. Je gebruikt daarom, net als in je eigen posts, alleen de leeuwenkop in het trapezium of het label. Wil je toch zichtbaarheid creëren voor je entiteit of partners, dan kun je

  • die vermelden en taggen in de tekst of afbeelding
  • verwijzen naar een site waar er meer ruimte is om de logo’s te plaatsen
  • een carrousel maken en op de eindpancarte de logo’s plaatsen.

Als het gaat om een project dat wordt gefinancierd door de EU, ben je verplicht om op elke post het logo van de EU te vermelden.

Video

  1. In online en offline video is het niet de bedoeling om het label of de logo’s van partner(s) bij de start of tijdens de duur van het filmpje te tonen.

  1. Alleen op de eindpancarte vervang je de tekst ‘Vlaanderen is’ door de naam van je label of plaats je het label in zijn geheel rechts bovenaan. Vermeld het logo van de partner(s) rechts onderaan in de plaats van de URL. De URL communiceer je in het kleurvlak.

Audio

Een radiospot die langer dan 10 seconden duurt, eindigt met een vaste boodschap, gevolgd door het audiologo. Je kunt kiezen uit de volgende tekstjes:

  • ‘Dit is een initiatief van Vlaanderen in samenwerking met [partner].’
  • ‘Dit is een initiatief van de Vlaamse overheid in samenwerking met [partner].’

Event

Op roll-upbanners vervang je het themalogo rechts bovenaan door het label. De partnerlogo(‘s) plaats je rechts onderaan op de plaats van de URL. Let er echter op dat het entiteitslogo en de partnerlogo’s niet te laag staan als de roll-upbanners worden gebruikt als achtergrond voor foto’s of beursstanden. Dan moet je er namelijk rekening mee houden dat mensen, materiaal of tafels voor de logo’s staan en ze dus niet zichtbaar zijn.

Op T-shirts plaats je het logo van de partner op de rechterborst. Op de linkerborst staat het entiteitslogo, op de mouw het label. Zijn er verschillende partners, dan kun je die bundelen op de rug. In een PowerPoint vervang je het themalogo door het label. Het is belangrijk dat de partnerlogo’s niet plakken aan het label. Je plaatst ze even groot als het label rechts onderaan of links bovenaan.

Stationary

In brieven, nota’s, verslagen en agenda’s vervang je het themalogo door het label. Onderaan rechts plaats je partnerlogo’s op de plaats van de URL. De URL communiceer je links bovenaan onder de contactgegevens.