Gedaan met laden. U bevindt zich op: Hoofdpartnerschappen korte termijn (geen labels) Niveau 4

Hoofdpartnerschappen korte termijn (geen labels)

Basisprincipe

Als je entiteit initiatiefnemer, organisator of belangrijkste financiële drager is van het partnerschap en de samenwerking is van korte duur (minder dan 2 jaar), dan gebruik je:

  1. De basisgrids van niveau 1, 2 en 3.
  2. Voeg je het logo van de partner toe op de plaats van de URL rechts onderaan. De URL communiceer je in de campagneboodschap.

  1. Bij verschillende externe partners plaats je de partnerslogo’s in een balk onder het entiteitslogo en de URL.

Ook bij projecten die samen met Europa worden georganiseerd, waarbij Europa vraagt het EUsubsidielogo te gebruiken, zijn die regels van toepassing.

Ben je samen met verschillende entiteiten van de Vlaamse overheid initiatiefnemer, organisator of belangrijkste financiële drager of is een van de partners ook een entiteit van de Vlaamse overheid? Dan bepaal je eerst het niveau waarop je communiceert via Samenwerkingen intern tussen entiteiten van de Vlaamse overheid.

Print

Voorbeeld van printadvertentie

Websites en nieuwsbrieven

Omdat de Vlaamse overheid trekker is van het project,
gebruik je:

  1. het basisgrid voor websites met als belangrijkste herkenbare elementen de global header en footer van vlaanderen.be.

  2. Het logo van de partner(s) plaats je in de secundaire footer
  3. Of een overzichtspagina met alle partners. (Zoals op de partnerpagina van het Kenniscentrum Digisprong)

Online advertenties en social media posts.

Op social media advertenties of social media posts is er vaak onvoldoende plaats om afzenderlogo’s te plaatsen van je eigen entiteit, laat staan die van partners. Je gebruikt daarom, net als je eigen posts, alleen het volle themalogo, corporate logo of het trapeziumlogo.

Wil je toch zichtbaarheid creëren voor je entiteit of partners, dan kun je

  • die vermelden en taggen in de tekst of afbeelding.
  • verwijzen naar een site waar er meer ruimte is om de logo’s te plaatsen.
  • een carrousel maken en op de eindpancarte de logo’s plaatsen.

Als het gaat om een project dat wordt gefinancierd door de EU, ben je verplicht om op elke post het logo van de EU te vermelden.

Video

  1. In online en offline video is het niet de bedoeling om logo’s van partner(s) bij de start of tijdens de duur van het filmpje te tonen.
  1. Alleen op de eindpancarte vermeld je het logo van de partner(s) rechts onderaan in de plaats van de URL. De URL communiceer je in het kleurvlak.

Radiospot

Een radiospot die langer dan 10 seconden duurt, eindigt met een vaste boodschap, gevolgd door het audiologo. Je kunt kiezen uit de volgende tekstjes:

  • ‘Dit is een initiatief van Vlaanderen in samenwerking met [partner].’
  • ‘Dit is een initiatief van de Vlaamse overheid in samenwerking met [partner].’

Events

Op roll-upbanners respecteer je zo veel mogelijk het standaardgrid met het themalogo rechts bovenaan en het entiteitslogo links onderaan. De partnerlogo(‘s) plaats je rechts onderaan op de plaats van de URL. Let er echter op dat het entiteitslogo en de partnerlogo’s niet te laag staan wanneer de roll-upbanners worden gebruikt als achtergrond voor foto’s of beursstanden. Dan moet je er namelijk rekening mee houden dat mensen, materiaal of tafels voor de logo’s staan en ze dus niet zichtbaar zijn.

Op T-shirts plaats je het logo van de partner op de rechterborst. Op de linkerborst staat het entiteitslogo, op de mouw het themalogo. Zijn er verschillende partners, dan kun je die bundelen op de rug.

Stationary

In brieven, nota’s, verslagen en agenda’s plaats je partnerlogo’s rechts onderaan op de plaats van de URL. De URL communiceer je links bovenaan onder de contactgegevens

Powerpoint

In een PowerPoint is het belangrijk dat de partnerlogo’s niet plakken aan het themalogo. Je plaatst ze even groot als het themalogo rechts onderaan of links bovenaan.