Digitale banners en sociale media
- het is niet verplicht om een entiteitslogo toe te voegen, maar het wordt afgeraden wegens het gebrek aan ruimte.
- Het trapezium kan in hoogte verschillen maar heeft altijd een hoek van 12 °.
- De afstand vanaf de rand tot het themalogo is gelijk aan ½ van de hoogte van het themalogo of corporate logo.
Als profielfoto gebruik je altijd de leeuwenkop in de hoofdkleur van je entiteit in een wit trapezium of de leeuwenkop in een geel trapezium. In een feed verschijnt namelijk altijd de profielfoto (de leeuwenkop) in combinatie met je profielnaam (de naam van je entiteit). Gebruik daarom nooit de naam van de entiteit in je profielfoto. Dat is dubbel-op en niet goed leesbaar.
Je bent vrij om zelf je achtergrondfoto te bepalen.
Post, reel of story
Elke post, reel of story die wordt weergegeven in de feed bevat dankzij je profiel het trapezium en de naam. Het is dus niet nodig om logo’s toe te voegen aan elke post. Let er echter wel op om altijd de huisstijlelementen zoals het lettertype, de iconen of de grafische patronen toe te passen bij de vormgeving van een post. In een feed komt alles mooi samen: het trapezium, de naam en de boodschap.
Carrousels, reeksen en filmpjes
Plaats je meerdere afbeeldingen in één keer of post je een filmpje, werk dan met een eindpancarte. Hierop plaats je volgens het standaardgrid het themalogo rechts bovenaan, het entiteitslogo links onderaan en de url recht onderaan.
Meer info over de social media policy van de Vlaamse overheid