Het merkverhaal van Vlaanderen
Baanbrekend vakmanschap
Het merkverhaal is een kernboodschap die vervat zit in al onze communicatie over Vlaanderen aan alle doelgroepen (buitenlandse en binnenlandse). Zo streeft het merkbeleid ernaar om de communicatie over Vlaanderen consistenter te maken.
Vlaanderen is het verhaal van mensen als makers, gedreven door kennis en kunde. Het is het verhaal van baanbrekend vakmanschap. Gisteren, vandaag en morgen. Dat maakt Vlaanderen spraakmakend in de wereld.
Download
Vlaanderen is in de eerste plaats het verhaal van mensen, van Antwerpenaren en Brusselaars, van inwoners van Peer tot Appels, maar ook van nieuwe straffe Vlamingen die naam en faam maken in Vlaanderen en ver daarbuiten. Van een volk dat de handen uit de mouwen steekt en vakkundig te werk gaat. Mensen die dingen maken die blijven, en dat ook blijven doen. Mensen die met hun eigenzinnigheid grenzen verleggen, voor hun medemens, de maatschappij, de wereld.
Vooral in
- kunst en cultuur,
- creatieve economie en nieuwe industrie,
- onderwijs,
- wetenschap en onderzoek
kent Vlaanderen meer sterke verhalen dan andere regio’s en landen in de wereld. Die sterke verhalen kennen we uit ons rijke verleden en ook vandaag kennen we die in een meer avant-gardistische sfeer. Vlaanderen is ook het verhaal van zijn historische kunststeden en deelregio’s, van steden met wereldfaam en Unesco-werelderfgoed.
Opbouw van het verhaal van Vlaanderen
Vlaanderen heeft 5 karakterkenmerken die ons baanbrekend maken
- Hands-on: We zijn doeners. We steken onze handen uit de mouwen.
- Eigenzinnig: Een tikkeltje koppigheid en eigenzinnigheid zijn ons eigen. Die eigenschappen zorgen voor verandering en vernieuwing.
- Duurzaam: In alles wat we doen en maken, streven we continuïteit na.
- Vakkundig: In ons streven naar kwaliteit laten we ons permanent leiden door onze vakkunde, ons oog voor detail en afwerking.
- Behulpzaam: We helpen anderen met plezier. Dienstverlening zit in onze natuur.