Een positieve en gestroomlijnde ervaring voor nieuwe ondernemingen
Het onboardingproces van VSDS is bedoeld voor ondernemingen die via het open ecosysteem vlot en in vertrouwen willen samenwerken aan de datatoepassingen van morgen. Met deze ondernemingen bouwen we een community uit van vooruitstrevende organisaties die data gebruiken om te innoveren en de groei van de data-economie te stimuleren.
Hoe ziet het onboardingsproces eruit?
Ons onboardingsproces is ontworpen om u op weg te helpen en om ervoor te zorgen dat uw integratie naadloos en efficiënt verloopt.
- Stap 1
Intake
Tijdens de intake werken we samen om uw behoeften, de belanghebbenden en de (open source) data in kaart te brengen. We beoordelen ook de functionele en technische vereisten en uw huidige en toekomstige technische architectuur. Duidelijke verwachtingen zijn essentieel voor een soepel onboardingproces voor alle betrokkenen.
Onze workshops bieden een stevige basis binnen het onboardingsproces en behandelen functionele, technische en organisatorische aspecten. We bepalen hierna de volgende stappen en nemen hier een formele go/no-go-beslissing voordat we verder gaan naar de volgende fase.
Om de communicatie te stroomlijnen, stellen we een functionele en technische vragenlijst ter beschikking. Deze kunt u alvast invullen, zodat de workshops goed van start kunnen gaan.
- Stap 2
Piloot
Bij VSDS begrijpen we dat het onbekende een uitdaging kan zijn. Daarom stellen we, zodra we het initiële intakeproces hebben doorlopen, samen met uw team een pilootversie op dat aan uw specifieke behoeften voldoet en in lijn ligt met het grotere geheel. De piloot dient om de basis-set-up te doen binnen de bestaande architectuur en om een eventuele vertaalslag te maken naar het OSLO-datamodel. Zo gaan we snel de juiste richting uit, bouwen we vertrouwen op, bekomen we een goede samenwerking en verlagen we de technische drempel.
De voordelen van de opzet zijn uiteraard talrijk. Eerst en vooral helpt het om mogelijke uitdagingen te identificeren en te voorkomen, omdat we eventuele problemen al vroeg in het proces kunnen aanpakken. Bovendien wordt het op deze manier meteen duidelijk welke meerwaarde onze oplossing voor uw organisatie heeft.
Aan het einde voorzien we een beslissingsmoment met de resultaten, inclusief onze aanbevelingen en optimalisatievoorstellen. We zijn trots op de technische kwaliteit die we opleveren en streven ook naar een zeer goede dienstverlening.
- Stap 3
Opzet
Tijdens de opzet bouwen we verder op de analyse en het plan van aanpak die tijdens de piloot-fase werden uitgetekend.
De aandacht voor detail zorgt ervoor dat elke verdere ontwikkeling met precisie en juiste zorg wordt uitgevoerd. We begrijpen dat uw tijd kostbaar is, dus werken we efficiënt en effectief zodat uw onderneming long term successen kan behalen.
- Stap 4
Ontwikkeling
De ontwikkelingsfase is een cruciaal onderdeel van elk project. Vanaf de eerste opzet voert ons team de gedefinieerde taken met de grootste zorg en aandacht uit, zodat we binnen de scope blijven die tijdens het intakeproces wordt gedefinieerd.
Onze iteratieve benadering van ontwikkeling betekent dat we bij elke stap nauw met u samenwerken. We bieden regelmatige feedbackmomenten, trainingen en codereviews om een goede samenwerking te garanderen en ervoor te zorgen dat uw project op schema ligt richting succes.
- Stap 5
Activatie
De laatste stap in het onboardingproces is de activatie, waarbij we je de ondersteuning bieden die je nodig hebt om alles in gebruik te nemen.
Onze inzet voor uw succes houdt niet op bij activering. Het ondersteuningsteam is steeds beschikbaar om uw vragen te beantwoorden en u de nodige hulp te bieden. Daarnaast kunt u ook heel wat technische informatie vinden bij onze documentatie.