Toegankelijkheidsverklaring Mijn Burgerprofiel app voor Android besturingssysteem
De Vlaamse overheid streeft ernaar haar websites en (mobiele) toepassingen toegankelijk te maken, overeenkomstig het bestuursdecreet van 7 december 2018(opent in nieuw venster) waarmee de Europese Richtlijn 2016/2102(opent in nieuw venster) is omgezet.
Deze toegankelijkheidsverklaring is van toepassing op de Android app van Mijn Burgerprofiel.
Nalevingsstatus
De toepassing voldoet gedeeltelijk aan de Web Content Accessibility Guidelines versie 2.1 niveau AA(opent in nieuw venster) omdat nog niet aan de onderstaande eisen is voldaan.
Niet-toegankelijke inhoud
De onderstaande inhoud is nog niet toegankelijk om de volgende redenen:
Niet-naleving van het bestuursdecreet
Het icoon voor externe links en ongelezen meldingen wordt niet voorgelezen door screenreaders.
De afvalstromen in de afvalkalender zijn enkel te onderscheiden op basis van kleur.
Er wordt niet aangekondigd wanneer de sessie vervalt en er is geen mogelijkheid om de sessie te verlengen.
Foutmeldingen in formulieren verschijnen bij het verlaten van het veld en worden niet aangekondigd door screenreaders.
Sommige inhoud heeft geen correcte naam die screenreaders voorlezen.
Mijn Burgerprofiel biedt PDF documenten aan van andere overheidsdiensten die niet voldoen aan de toegankelijkheidsvereisten.
Foutmeldingen in formulieren bevatten niet altijd een suggestie ter verbetering.
Opstelling van deze toegankelijkheidsverklaring
Deze toegankelijkheidsverklaring is opgesteld op 15 oktober 2022 en gebaseerd op een beoordeling door een derde partij. De app werd getest door een IAAP gecertificeerde web accessibility specialist(opent in nieuw venster).
Deze toegankelijkheidsverklaring is voor het laatst herzien op 2 november 2022.
Feedback en contactgegevens
Ondervindt u problemen en wenst u hulp bij het vinden van informatie of het uitvoeren van een actie? Of hebt u vragen of opmerkingen over de toegankelijkheid van Mijn Burgerprofiel, of over deze toegankelijkheidsverklaring? Neem dan contact op via het gratis nummer 1700, elke werkdag bereikbaar van 9 tot 19 uur. U kunt ook de chat of het contactformulier gebruiken. Deze vindt u achter “Hulp nodig?” rechtsboven op deze pagina. De medewerkers van 1700 zullen u verder helpen, of geven uw vraag of opmerking door aan Digitaal Vlaanderen.
Handhavingsprocedure
U hebt contact opgenomen via 1700 maar u bent niet tevreden met het antwoord op uw kennisgeving of verzoek? Stuur dan uw klacht naar klachten.digitaal@vlaanderen.be(opent in uw e-mail applicatie).
Als u er met de klachtenbehandelaar van Informatie Vlaanderen niet uitgeraakt, kunt u ook de Vlaamse Ombudsdienst contacteren. De Vlaamse Ombudsdienst is bereikbaar via het gratis nummer 1700, elke werkdag van 9 tot 19 uur. U kunt vragen om rechtstreeks doorverbonden te worden met een medewerker van de ombudsdienst. Of u kunt uw klacht sturen naar klachten@vlaamseombudsdienst.be(opent in uw e-mail applicatie).