Gedaan met laden. U bevindt zich op: EVC vanuit bedrijfsperspectief

EVC vanuit bedrijfsperspectief

Onderzoeksrapport
december 2013
Departement Werk en Sociale Economie
Mensen stoppen niet met leren zodra ze de schoolbank hebben verlaten. Zowel binnen als buiten het onderwijs vinden daarna nog allerlei vormen van ‘leren’ plaats. De aandacht voor dit zogenaamde Leven Lang Leren neemt toe. Mensen moeten zich meer dan vroeger blijven ontwikkelen om grip te houden op hun loopbaan en voorbereid te zijn op veranderingen op de arbeidsmarkt. Leven Lang Leren gebeurt bijvoorbeeld via formeel onderwijs, niet-formele scholing en informeel leren. Waar een diploma inzicht geeft in de competenties verworven via het formele scholingsaanbod, kan het erkennen van verworven competenties (EVC) in kaart brengen welke competenties werden verworven dankzij informeel leren.
Publicatiedatum
December 2013
Publicatietype
Onderzoeksrapport
Thema's
Werken
Auteur(s)
IDEA Consult , An De Coen, Daphné Valsamis
Reeks
WSE-onderzoeksrapporten