Gedaan met laden. U bevindt zich op: De LijnInfo
De LijnInfo
De LijnInfo is het publieke informatiepunt van de Vlaamse Vervoermaatschappij De Lijn.
Contacteer De LijnInfo:
- op het nummer 070 220 200 (weekdagen: 7 tot 18 uur - zaterdag: 10 tot 18 uur)
- of via het contactformulier(opent in nieuw venster) op de website.
U kunt er terecht voor:
- de dienstregelingen van trams en bussen van De Lijn, het aanbod voor Vlaanderen en Brussel
- informatie over De Lijn en algemene info over openbaar vervoer en projecten rond toegankelijkheid
- informatie over kaartjes, passen, abonnementen (lijnkaart, Buzzy Pazz, Omnipas, ...) en waar u ze kan kopen
- informatie over tarieven, gratis reizigers, kortingen
- een attest, een infobrochure of een boekje met dienstregelingen aan te vragen
- het melden van verloren voorwerpen
- reageren of een klacht formuleren op het aanbod of de dienstverlening van De Lijn
- vragen of opmerkingen over administratieve boetes van De Lijn.
De LijnInfo is vanuit het buitenland bereikbaar via het nummer 0032 70 220 200.
Prijs voor de communicatie:
- Zowel met vast toestel als met gsm: 0,30 euro per minuut tijdens piek- en daluren.
- Vanuit het buitenland: afhankelijk van het land en de operator.
Waarom is het nummer van De LijnInfo betalend?
- Momenteel is het budgettair niet mogelijk een gratis infonummer aan te bieden.
- Een gratis infonummer houdt in dat De Lijn aanzienlijke budgetten moet vrijmaken voor deze informatiedienst.
- Een gratis infonummer zou ook een directe impact hebben op de openingsuren en de wachttijden.
- Door het gratis aanbieden van een telefonische informatiedienst, zullen meer reizigers hiervan gebruik maken, wat een bijkomende investering kost om dit vlot te kunnen organiseren.
- Wel bieden we gratis informatie aan via onze website, die continu up-to-date wordt gehouden.
Contactgegevens
De LijnInfo
- Website
- www.delijn.be opent in nieuw venster
- Contactformulier
- https://www.delijn.be/nl/contact/klantendienst opent in nieuw venster
- Telefoon
- 070 220 200