Gedaan met laden. U bevindt zich op: Mondelinge communicatie voor dienstenchequewerknemers
Mondelinge communicatie voor dienstenchequewerknemers
Beschrijving
Mondelinge communicatie is de meest directe vorm van communicatie en heeft een grote impact op het contact tussen werknemer en klant. Toch zijn veel laaggeletterde werknemers zich niet bewust van dit geit en ze kennen niet altijd de basisregels voor een gezonde communicatiestijl. Een functionele, praktische opleiding hierover kan veel misverstanden en conflicten vermijden.
Telefoneren met klanten valt ook onder deze noemer, evenals communicatie met collega's of leidinggevenden. Ten slotte kan in de cursus communicatie de kennis van het Nederlands bij anderstalige medewerkers verfijnd en aangesterkt worden.
Opleidingsduur
We hebben de opleiding geclusterd per 4 uur en laten de mogelijkheid aan de dienstencheque-onderneming om met die clusters zelf een opleidingspakket op maat samen te stellen, in samenspraak met het Centrum voor Basiseducatie.
Voor de totale opleiding Mondelinge Communicatie voor dienstenchequemedewerkers stellen we 20 uur voorop. Het merendeel daarvan reserveren we voor praktische oefeningen, (observatie, rollenspel, telefoongesprekken, standaardformules,...).
Kostprijs
De inzet van een lesgever Basiseducatie kost 103,00 euro per uur, ongeacht hoeveel werknemers deelnemen. Inbegrepen in die prijs zijn voorbereidingstijd, lesmateriaal en verplaatsingsonkosten. In bijzondere gevallen (verre verplaatsing, extra kosten lesmateriaal,...) vraagt het centrum voor Basiseducatie een meerkost.