Je werkt in het onderwijs en hebt een klacht over je personeelsdossier
Basis-, secundair, volwassenen- of deeltijds kunstonderwijs, CLB, onderwijsinternaat of leersteuncentrum
Ben je niet akkoord met de inhoud van je personeelsdossier? Dan moet je binnen de 3 maanden via mail of brief een klacht indienen bij je werkstation.
Betwist je de gegevens die je school, academie, onderwijsinternaat of centrum je bezorgd heeft? Dan kan je 3 stappen zetten om die gegevens te laten wijzigen.
- Stap 1
Bestuur
Meld de gegevens die je betwist eerst aan het bestuur.
- Stap 2
Werkstation
Vindt het bestuur geen oplossing, dan kan je dat aan je werkstation laten weten.
- Stap 3
Ministerie van Onderwijs
Ga je dan nog niet akkoord, dan bemiddelt het ministerie van Onderwijs tussen jou en je bestuur.
Hoger onderwijs
Heb je een klacht over de inhoud van je personeelsdossier? Dan kan je 2 stappen zetten om die te laten aanpassen.
- Stap 1
Personeelsdienst
Je hogeschool of universiteit is je werkgever. Contacteer eerst de personeelsdienst van je hogeschool of universiteit.
- Stap 2
Agentschap voor Hoger Onderwijs, Volwassenenonderwijs, Kwalificaties en Studietoelagen
Helpt de personeelsdienst van je hogeschool je niet verder? Dan kan je het Agentschap voor Hoger Onderwijs, Volwassenenonderwijs, Kwalificaties en Studietoelagen (AHOVOKS) contacteren.