Astrid, 29 jaar - digital marketeer
Lerares werd marketeer
Ik heb een diploma leerkracht lager onderwijs en een diploma bedrijfsmanagement op zak. In mijn laatste opleiding vond ik het luikje Marketing ontzettend interessant. Daar wilde ik graag verder in groeien. Na een Postgraduaat Digitale Marketing, was ik helemaal gebeten door SEO (Search Engine Optimisation - aka snel gevonden worden in Google). Dat is nu ook het hoofdonderdeel van mijn job.
Mijn job bestaat uit het zo goed mogelijk (organisch) vindbaar maken van websites en digitale platformen. Zoekmachines hanteren uiteenlopende ‘regels’ (lees: een algoritme) waar een website aan dient te voldoen om hoog en goed te scoren in hun zoekresultaten. Ik moet dus heel goed op de hoogte blijven en blijven experimenteren met wat werkt en wat niet. Met die kennis help ik klanten bij het inrichten van hun nieuwe website. Ik help hen de brug te maken tussen hun verhaal en de klanten, door middel van specifieke content.
Doe niet per se waar je goed in bent, maar wat je graag doet.
In mijn sector is het belangrijk om steeds een open blik te behouden, te blijven zoeken naar nieuwe manieren om je doel te bereiken. The sky is the limit in de digitale sector.
Mijn advies? Doe niet per se waar je goed in bent, maar wat je graag doet. Vind je een combinatie van de twee? Dan heb je het beste van beide werelden. Beter kan het niet worden.