Een klacht indienen over de technische keuring
Bent u het niet eens met het resultaat van de keuring? Of hebt u een klacht over dienstverlening, schade of iets anders? Volg dan onderstaande stappen.
- Stap 1
Spreek de verantwoordelijke van het keuringscentrum aan
In eerste instantie kunt u met een vraag of een klacht steeds terecht bij de verantwoordelijke van het keuringscentrum.
Bekijk altijd goed uw keuringsbewijs voor u vertrekt. Als iets niet duidelijk is of als u het niet eens bent met het keuringsresultaat, neem dan meteen ter plaatse contact op met de verantwoordelijke van het keuringscentrum.
Vindt u dat de technische keuring niet correct wordt uitgevoerd? Wacht niet op uw keuringsbewijs en neem ook dan onmiddellijk contact op met de verantwoordelijke van het keuringscentrum.
- Stap 2
Contacteer de onderneming waartoe het keuringscentrum behoort
Hebt u stap 1 niet gedaan of bent u niet tevreden met het antwoord dat u daar kreeg?
Dien dan een klacht in bij de directie van de onderneming waartoe het autokeuringscentrum behoort. Raadpleeg de lijst van de erkende instellingen voor autokeuring(PDF bestand opent in nieuw venster) in het Vlaamse gewest.
- Stap 3
Contacteer de bevoegde dienst van het gewest waar de keuring plaatsvond
Bent u niet tevreden met het antwoord dat u kreeg na stap 2?
Dien dan een klacht in bij de bevoegde dienst van het gewest waarin het keuringscentrum gevestigd is:
- Klachten over een autokeuringscentrum in Vlaanderen via het Contactpunt Departement Mobiliteit en Openbare Werken(opent in nieuw venster)
- Klachten over een autokeuringscentrum in Brussel via de directie Verkeersveiligheid op 0800 94 001 of mobiliteit@gob.brussels(opent in uw e-mail applicatie)
- Klachten over een autokeuringscentrum in Wallonië via het Waals gewest op 081 77 32 32 of controle.technique.automobile@spw.wallonie.be(opent in uw e-mail applicatie).