Veelgestelde vragen: nieuwe badges
Dit jaar voert Het Facilitair Bedrijf een upgrade uit van de toegangsveiligheid (de badgelezers), in al zijn grote kantoorgebouwen en schakelt over naar een nieuwe veiligere technologie.
Omdat er veel vragen binnenkomen, geven we hier een antwoord op de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Stel ze dan via facilipunt.
Nieuwe badges
Omdat we niet alle badges in 1 keer kunnen vervangen zal er een omschakelperiode zijn. In de omschakelperiode zal je ofwel je oude ofwel je nieuwe badge kunnen gebruiken voor de parkings. Na de omschakeling zal het je nieuwe badge zijn die je toegang verleent.
De nieuwe badge heeft dezelfde achtergrond als de bestaande badges. Het badgenummer wijzigt. Op de oude badges is het badgenummer een 5- of 6-cijferig nummer, op de nieuwe badges bestaat dit uit 10 cijfers. Je naam, foto en VLIMPERS-personeelsnummer komen niet op de nieuwe badge.
De planning is om vanaf januari 2024 te starten met het omschakelen van de VAC’s. De volgorde hiervan: VAC Leuven, VAC Antwerpen, VAC Hasselt, VAC Brugge, VAC Gent. Daarna schakelt het Herman Teirlinck en het Consciencegebouw om.
Voorlopig zullen de printers nog werken met de oude badge. Een definitieve datum voor de omschakeling staat hier nog niet vast.
Uploaden voor iemand anders is niet mogelijk.
Personen die nu een badge hebben maar niet in Vlimpers zitten, zullen gecontacteerd worden om hun gegevens op te laden (indien een e-mailadres gekend is in gebruikersbeheer) of door te sturen. Deze badges worden verdeeld via de entiteiten.
Iedereen die momenteel een badge heeft in het huidige systeem, zal een uitnodiging ontvangen.
Het is de bedoeling dat de huidige configuratie maximaal wordt overgezet op de nieuwe badge Voor sommige lokalen kan het zijn dat, in samenspraak met het gebouwteam, er wordt gekozen om de rechten opnieuw te laten aanvragen of te laten hervalideren.
Ja, om het plaats en tijdsonafhankelijk werken te kunnen faciliteren krijgt iedereen in dezelfde periode een e-mail voor het aanvragen van de nieuwe badge.
Contact
Het Facilitair Bedrijf
- Website
- www.facilipunt.be opent in nieuw venster
www.vlaanderen.be/facilitairbedrijf opent in nieuw venster - facilipunt@vlaanderen.be
- Telefoon
- 02 553 20 00
- Kantooruren
- Maandag
- 8:00 - 17:00
- Dinsdag
- 8:00 - 17:00
- Woensdag
- 8:00 - 17:00
- Donderdag
- 8:00 - 17:00
- Vrijdag
- 8:00 - 17:00
- Extra informatie
Wilt u de Data Protection Officer (functionaris voor gegevensbescherming) van agentschap Facilitair Bedrijf contacteren? Stuur dan een e-mail naar dpo.hetfacilitairbedrijf@vlaanderen.be.
- Adres
Het Facilitair Bedrijf
Herman Teirlinckgebouw
Havenlaan 88, 1000 Brussel, België
Routeplanner opent in nieuw venster- Postadres
Het Facilitair Bedrijf
Koning Albert II laan 15 bus 201, 1210 Brussel, België
Snel naar
Dit is een website van
Blijf op de hoogte
Elke twee weken vind je op vrijdag de nieuwsbrief van Vlaanderen Intern in je mailbox.