Hospitalisatieverzekering: klacht indienen
Heb je een klacht die te maken heeft met de gezondheidsverzekering van AXA? Op deze pagina lees je hoe je die indient.
Hoe indienen?
- Stap 1
Klachten worden bij AXA behandeld en opgevolgd door de klachtencorrespondenten. Bezorg je klacht:
- via het online formulier(opent in nieuw venster)
- of per brief (met de vermelding ‘persoonlijk en vertrouwelijk’):
AXA Belgium
Dienst Customer Protection
Troonplein 1
1000 Brussel
- Stap 2
Je krijgt binnen de 3 werkdagen een ontvangstmelding met een korte uitleg over het verdere verloop van de procedure, tenzij een antwoord ten grond gegeven wordt binnen de week.
Je krijgt een definitief antwoord binnen de 30 werkdagen. Als dat niet mogelijk is krijg je een motivatie waarom die termijn niet gerespecteerd kon worden en een indicatie van wanneer je wel een antwoord kan verwachten.
- Stap 3
Ben je niet tevreden met het antwoord? Dan kan je contact opnemen met de ombudsman van de verzekeringen:
- info@ombudsman.as(opent in uw e-mail applicatie)
- Ombudsman van de Verzekeringen
de Meeûsplantsoen 35
1000 Brussel - 02 547 58 71 (voor meer informatie)
Het Agentschap Overheidspersoneel overloopt op vaste momenten de (geanonimiseerde) gemelde klachten en veelgestelde vragen met de verzekeraar. Op die manier worden communicatiekanalen aangepast, communicatieacties opgezet en eventuele verbeteringen voor het volgende contract geregistreerd.