Gedaan met laden. U bevindt zich op: Toegankelijkheidsanalyse Algemeen bestuur

Toegankelijkheidsanalyse

Hoe staat het met de toegankelijkheid in uw gemeente?

Is uw infrastructuur in orde? Uw communicatie begrijpelijk en klantvriendelijk genoeg? Uw omgeving juist ingericht?  

Wat?

Een toegankelijkheidsanalyse is een analyse of meting van de huidige toegankelijkheidssituatie. Afhankelijk van welk resultaat u wilt zijn er verschillende mogelijkheden.

Waarom?

Als gemeente of stad krijgt u met deze analyse inzichten om de juiste beslissingen te nemen en een aangepast beleid te voeren.

Hoe werkt het?

  • Stap 2

    Een toegankelijkheidsadviseur neemt contact met u op om een bespreking in te plannen.

  • Stap 3

    De adviseur bespreekt met u hoe u de analyse het best afbakent.

    Waarover krijgt u bijvoorbeeld de meeste meldingen en vragen? Ontoegankelijke gebouwen, sanitair, parkeerplaatsen of dienstverlening bijvoorbeeld?

  • Stap 4

    De toegankelijkheidsadviseur voert de analyse uit. Naargelang het soort analyse doet de adviseur meestal een plaatsbezoek.

  • Stap 5

    U krijgt een verslag met verbeterpunten en hulp bij uw stappenplan om die aan te pakken.

Wat is het resultaat?

  • Een duidelijk zicht op de huidige toegankelijkheidssituatie en verbeterpunten.
  • Daarmee zet u een gericht beleid op voor de toekomst.
  • U lost stapsgewijs uw verbeterpunten op voor een toegankelijkere gemeente.

Timing?

Afhankelijk van het type en de omvang van de analyse. Neem lang genoeg op voorhand contact op voor een grondige bespreking en planning.

Kostprijs?