Gedaan met laden. U bevindt zich op: Toegankelijkheid in beleidsdocumenten, plannen, vergunningen en reglementen Algemeen bestuur

Toegankelijkheid in beleidsdocumenten, plannen, vergunningen en reglementen

Als gemeente maakt u voortdurend plannen. Maak van toegankelijkheid een basisvereiste. Als voorwaarde in uw vergunningen of bestekteksten. Of als onderdeel van uw reglementen, master- of meerjarenplannen.  

Waarom?

U wilt toch rekening houden met élke inwoner? Door toegankelijkheid op te nemen als een basisvoorwaarde in al uw verdere plannen, sluit u niemand meer uit.

Hoe werkt het?

  • Stap 1

    Maak een lijst van uw belangrijkste beleidsdocumenten en laat ze nakijken. Ze samen met u overlopen, kan ook. Daarna krijgt u voorstellen om ze aan te passen.

  • Stap 2

    Vraag hulp om toegankelijkheid goed op te nemen in nieuwe beleidsdocumenten. En om het document zelf toegankelijk te maken.

  • Stap 3

    Spreek uw contactpersoon bij Inter aan. Nog geen contactpersoon? Mail naar info@inter.vlaanderen(opent in uw e-mail applicatie) of bel naar 011 26 50 30. Een toegankelijkheidsadviseur contacteert u daarna om alles grondig te bespreken en in te plannen.

Wat is het resultaat?

Uw gemeente wordt steeds toegankelijker en blijft dat ook. U werkt niet meer aan losse oplossingen, maar voorkomt ze. U bespaart kosten. Zo maakt u van uw gemeente een plek waar het goed is om te wonen en waar bezoekers graag komen.

Timing?

Dat hangt af van hoeveel beleidsdocumenten u wilt laten bekijken en hoe groot ze zijn. U neemt het best een aantal weken op voorhand contact op om alles goed in te plannen.

Kostprijs?

  • Voor convenantgemeenten: u ontvangt een inschatting van het aantal nodige convenanturen.

  • Voor gemeenten zonder convenant met Inter: u ontvangt een offerte.