Informatie en communicatie van de Vlaamse overheid
Het beleid van de Vlaamse overheid wordt regelmatig bijgestuurd om te blijven voldoen aan de noden en verwachtingen van de maatschappij. De Vlaamse Regering, het Vlaams Parlement en de administratie van de Vlaamse overheid moeten de burger dan ook correct en tijdig informeren over nieuwe maatregelen en veranderingen in het beleid.
Blijf op de hoogte
De Vlaamse overheid verspreidt informatie via:
- beslissingen van de Vlaamse Regering(opent in nieuw venster) en nieuwsberichten van de administratie
- bestuursdocumenten
- Vlaanderen.be en de websites van de diensten van de Vlaamse overheid
- publicaties (brochures, folders en jaarverslagen)
- campagnes
- digitale nieuwsbrieven
- sociale media: algemene accounts van de Vlaamse overheid op X (het voormalige Twitter)(opent in nieuw venster) en Facebook(opent in nieuw venster) en andere socialemediakanalen van diensten van de Vlaamse overheid.
Hebt u een vraag?
Als u toch nog met vragen zit, kunt u contact opnemen met 1700, het gratis infonummer van de Vlaamse overheid
Hoe de overheid communiceert
Om herkenbaar te zijn voor het publiek, moet de informatie en communicatie van de Vlaamse overheid het logo van de Vlaamse overheid dragen. De boodschap moet ook beantwoorden aan de normen en richtlijnen voor de Vlaamse overheidscommunicatie, zoals:
- politieke en commerciële neutraliteit
- de sperperiode in aanloop naar verkiezingen.
Alle communicatierichtlijnen van de Vlaamse overheid vindt u op Vlaanderen Intern.