Uitbetaling van uw zorgbudget (voor wie is aangesloten bij de Vlaamse Zorgkas)
Bent u aangesloten bij de Vlaamse Zorgkas en kreeg u een zorgbudget toegekend? Dan betaalt de Vlaamse Zorgkas u elke maand het zorgbudget.
Start uitbetaling
De start van de uitbetaling hangt af van uw specifieke situatie en het zorgbudget dat u kreeg toegekend. Lees meer over de start van een:
Datum uitbetaling
- Zorgbudget zwaar zorgbehoevenden voor mantel- en thuiszorg: 20ste van de maand
- Zorgbudget zwaar zorgbehoevenden bij residentiële zorg: 5de van de volgende maand
- Zorgbudget voor ouderen met een zorgnood (zbo): 25ste van de maand
- Zorgbudget voor mensen met een handicap: 25ste van de maand
Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voor het zorgbudget op uw rekening staat.
Uw rekeningnummer
Lees hoe u een nieuw rekeningnummer doorgeeft aan de Vlaamse Zorgkas.
Betaling is niet (volledig) gebeurd
U bent aangesloten bij de Vlaamse Zorgkas en kreeg een zorgbudget toegekend, maar u kreeg het bedrag niet (volledig) op uw rekening betaald. Hier leest u wat de mogelijke oorzaken zijn:
Uitbetaling niet gelukt
De Vlaamse Zorgkas kon uw zorgbudget niet uitbetalen. Of het bedrag werd door de bank teruggezet op de rekening van de Vlaamse Zorgkas. Dat komt waarschijnlijk omdat uw rekeningnummer is veranderd en dus zit er een verkeer rekeningnummer in uw dossier. Lees meer over hoe u uw rekeningnummer doorgeeft aan de Vlaamse Zorgkas.
Zorgbudget niet volledig uitbetaald
Betaalde u uw zorgpremie niet aan de Vlaamse Zorgkas? Weet dat zowel de zorgpremie van dit jaar en eventuele achterstallen worden afgehouden van uw zorgbudget.
Niet (meer) aangesloten bij de Vlaamse Zorgkas
Informeer bij uw nieuwe zorgkas naar de betaling van uw zorgbudget als u niet meer bent aangesloten bij de Vlaamse Zorgkas.