Awel
Awel luistert naar alle kinderen en jongeren met een vraag, een verhaal en/of een probleem. Awel werkt volledig anoniem. Dat betekent dat enkel de oproeper en Awel op de hoogte zijn van het contact. Bovendien is een gesprek met Awel helemaal gratis.
Contactmogelijkheden
Contact opnemen met Awel is gratis en kan via verschillende kanalen:
- telefoon:
- via het gratis nummer 102
- bellen met Awel kan elke dag tussen 16u en 22u, behalve op zon- en feestdagen
- e-mail:
- via brievenbus@awel.be(opent in uw e-mail applicatie)
- mails naar Awel worden binnen 1 week beantwoord.
- forum:
- via de website(opent in nieuw venster) van Awel
- chat:
- via de website(opent in nieuw venster) van Awel
- chatten met Awel kan elke dag van 18u tot 22u, behalve op zon- en feestdagen.
Al het bel-, mail-, forum- en chatverkeer ligt in handen van vrijwilligers. Daartoe moeten ze vorming en opleiding volgen en worden ze ondersteund door de staf van Awel.
Anoniem
Awel kiest ervoor om volledig anoniem te werken. Het mag onder geen enkele van onderstaande omstandigheden zijn beroepsgeheim doorbreken, ook niet als:
- een ouder vraagt om informatie door te geven
- een andere hulpverlener vraagt om informatie door te geven
- de oproeper zelf vraagt om informatie door te geven aan een derde.
Als een beantwoorder het gevoel heeft dat een oproeper zich op het moment van het contact met Awel in een noodtoestand bevindt, heeft de beantwoorder het recht de hulpdiensten (politie en/of ambulance) te waarschuwen.