Bevraging VFLD-dossiers en geschillen
Het Vlaams Fonds voor de Lastendelging (VFLD) organiseert jaarlijks een bevraging in december.
Toegang
Vul de bevraging in via de VFLD-toepassing(opent in nieuw venster).
Heb je nog geen account? Vraag toegang aan door een e-mail te sturen naar het VFLD(opent in uw e-mail applicatie).
Gebruikersrollen
Er bestaan 2 gebruikersrollen:
- Entiteit
Deze gebruiker kan enkel gegevens van de gekoppelde entiteit bewerken. - Beleidsdomein
Deze gebruiker kan gegevens van alle dossiers van het gekoppelde beleidsdomein bewerken.
Soorten dossiers
Er zijn 2 soorten dossiers:
Heeft je entiteit momenteel geen dossiers om in te vullen? Meld dat dan per e-mail aan het VFLD(opent in uw e-mail applicatie).
Nieuw dossier invoeren
Wil je een nieuw dossier ingeven? Druk dan op de knop Nieuw Dossier die zich bovenaan de zoekpagina bevindt.
Vul de gevraagde gegevens in.
Druk op de knop ‘Opslaan’. Verschijnt bovenaan de pagina de mededeling ‘De wijzigingen zijn opgeslaan’? Dan heb je alles correct ingevuld en verschijnt het ingevoerde dossier op de zoekpagina. Als je iets niet (correct) hebt ingevuld, verschijnt bovenaan een mededeling met de fout.
Klik op de knop ‘Sluiten’ om het scherm te verlaten.
Dossier zoeken
Via de zoekpagina kan je ingevoerde dossiers opzoeken. Zoeken doe je via volgende velden:
- Dossiernummer: Dit is een automatisch gegenereerd nummer bestaande uit het jaar en het volgnummer.
- Departement: Kies het gewenste departement in de keuzelijst.
- Agentschap: Kies het gewenste agentschap in de keuzelijst.
- Vlaamse rechtspersoon: Kies de gewenste Vlaamse rechtspersoon in de keuzelijst.
Zoeken kan slechts op 1 departement, agentschap of Vlaamse rechtspersoon. Als je op meerdere entiteiten tegelijk wilt zoeken, kies je de optie ‘Alles’.
- Datum invoer: Datum gelijk aan, kleiner of groter dan de datum waarop de gegevens ingevoerd werden.
- Datum verstuurd: Datum gelijk aan, kleiner of groter dan de datum waarop de gegevens voor de enquête verzonden werden met de knop ‘Verstuur’.
- Contactpersoon: Zoek op naam of voornaam.
- E-mailadres
- Telefoonnummer
- Invoerder: Kies de gewenste invoerder in de keuzelijst. Een gebruiker met de rol entiteit kan enkel zijn eigen gebruikersnaam kiezen.
- Jaar: Staat standaard op 2023.
- Status: Kies uit de keuzelijst (‘Alle’, ‘Actief’ of ‘Niet-actief’).
- Ingegeven data: Kies uit de keuzelijst (‘Alles’, ‘Schadegeval of boete’, ‘Pensioenlasten op basis van een beheersovereenkomst’ of ‘Rampenfonds’).
Klik op de knop ‘Zoek dossier’. De dossiers die aan de zoekcriteria voldoen worden onderaan de zoekpagina weergegeven. Als je niets aan de selectie verandert en niets invult, worden standaard alle ingegeven dossiers voor het jaar 2023 weergegeven.
Wil je opnieuw beginnen en de ingevulde zoekvelden herstellen naar de standaardvelden? Klik dan op de knop ‘Ongedaan maken’.
De dossiers die onderaan de zoekpagina verschijnen, kan je exporteren naar Excel via de knop ‘Exporteer’, helemaal onderaan de zoekpagina.
Dossier raadplegen en aanpassen
Bij elk dossier in de lijst onderaan de zoekpagina heb je keuze uit verschillende opties via de laatste kolommen:
- Lezen
- Bewerk
- Inactief maken: Geef een reden van niet-activiteit.
- Verwijderen: Geef een reden van verwijdering.
- Kopieer: Het dossier wordt naar het volgende jaar gekopieerd. Het dossier krijgt hetzelfde volgnummer als voorheen, maar met het nieuwe jaartal ervoor. Bijvoorbeeld: dossier ‘2022_8’’’ wordt dan ‘2023_8’. De gebruiker die het oude dossier kopieert, wordt automatisch als invoerder van het nieuwe dossier beschouwd.
- Historiek
Dossier indienen
Wil je de dossiers versturen? Vink elk dossier aan en klik op de knop ‘Verstuur’. Die knop vind je helemaal onderaan de pagina.
Enkel doorgestuurde dossiers worden in de bevraging opgenomen.
Overzicht dossiers
Via het Beheerscherm kan je 2 overzichten opvragen.